Home Reisverslag Nederland Weekendje winterkamperen op minicamping de Geelders, Sint Oedenrode

Weekendje winterkamperen op minicamping de Geelders, Sint Oedenrode

door GewoonKamperen

Na een weekend winterkamperen op camping de Bocht in Oirschot hadden we de smaak te pakken. We wilde weer op stap. Lekker winterkamperen! De weersverwachting was uitdagend. Er zou op zondag gaan sneeuwen en op zaterdag zou het harder gaan waaien en zou er eind van de middag kans zijn dat het zou gaan ijzelen. We hielden het weer goed in de gaten. Gelukkig was het droog weer toen we vertrokken.

Donderdag

Rond half één reden we vanaf de stalling naar Noord Brabant. Eerst moest onze zoon zijn huiswerk af hebben. We hadden wederom voor een minicamping gekozen. Dit keer gingen we naar boerderijcamping de Geelders in Sint Oedenrode. Via de A2 reden we naar het Zuiden. Het laatste gedeelte van onze rit naar de camping ging over smalle weggetjes. Altijd leuk met een caravan! We waren echt op het platteland.

boerderijcamping de Geelders / minicamping Noord Brabant

Toen we halverwege de middag op de camping aankwamen bleken we de enige gasten te zijn. Er stonden wel twee caravans op het veld. Volgens de eigenaar was het veld erg nat. We konden direct naast de recreatieruimte gaan staan en daar de stroom aansluiten. We hadden de helemaal camping en sanitaire voorzieningen voor onszelf. Wat een luxe. Dit gaat nooit meer voorkomen! Het enige wat we hoorde was zo nu en dan een tractor of een ‘verdwaalde’ auto. We stonden in de buurt van stallen waar 1300 kalfjes stonden. We hebben ze niet gehoord.

Nadat we gesetteld waren, wilde we de omgeving bekijken. Vanaf de camping liepen we in het zonnetje over een weg richting een bos. Onze zoon reed op een grote skelter die hij had gevonden op de camping. Via een onverharde weg liepen wij richting het centrum van Olland. Het was daar extreem rustig. Nu zal dat ook met Corona te maken hebben maar deze rust waren wij niet gewend. Onderweg kwamen we langs een geitenkaas automaat en een mooi kapelletje waar we een kaarsje opstaken. De patatzaak was nog gesloten.

Met de auto reden we daarna naar het centrum van Sint Oedenrode om daar worstenbroodjes en een vlaai te halen. Dit is bijna een traditie geworden. Geen kampeeruitje zonder een worstenbroodje als we in Noord Brabant gaan kamperen.

Rond half zes begon het te schemeren. Vanuit de caravan zag je een prachtig lucht. Het was nu echt stil. Mijn vrouw liep samen met mijn zoon naar de ‘patatoloog’ in het centrum.

Minicamping de Geelders (Eurocamping 8.7 / ACSI 8.4)

Wat was het heerlijk om even helemaal weg te zijn. Andere omgeving, vriendelijke mensen. Prima toeven in Noord Brabant. Geen tv, geen Netflix maar een spelletje spelen, samen met mama lezen, een tijdschrift lezen. OK! Onze zoon ging later gamen!

Camping de Geelders is een rustig en landelijk gelegen sfeervolle boerderijcamping in Sint Oedenrode (Noord Brabant). De autovrije minicamping heeft 23 kampeerplekken op twee kampeervelden. Alle staanplaatsen zijn voorzien van water en elektra. Op de camping kan je gratis gebruik maken van Wifi. (niet super) De camping heeft ook een overdekte fietsenstalling met oplaadpunten.

Het  verwarmde sanitair gebouw heeft 2 wasbakken, 2 douches en 2 toiletten. In een ander gedeelte van het gebouw vind je een afwasruimte waar ook een wasmachine staat.  Voor kinderen zijn er diverse speelmogelijkheden: schommels, zandbak, trampoline en een skelter. Camping de Geelders is het hele jaar open. Kom ook een keer winterkamperen op een gezellige boerderijcamping!

Bij de ingang van de camping vind je recreatieruimte ’t Onderonsje. In deze ruimte kan je tv kijken, hebben ze een dartbord, kan je lezen of een spelletje spelen. Vanaf de camping starten wandel- en fietsroutes. Bijvoorbeeld naar Veghel, Den Bosch, Boxtel, Schijndel.

Vrijdag

Vrijdagochtend moesten we er op tijd uit. Het was gewoon een werkdag. Aangezien we de enige gasten waren kon ik samen met onze zoon in de recreatieruimte ’t Onderonsje gaan zitten om huiswerk te maken. Om 09.00 uur begon de online les. Toen we binnenkwamen was het erg koud maar Jan, de eigenaar van de camping zette snel de kachel aan. In de ruimte stonden een aantal, lagen boeken en spelletjes, was een bar en een dartbord. Een prima ruimte om je huiswerk te maken en te darten. Na een uur lang instructie en een eindspel moest mijn zoon aan de slag met taal, rekenen en het schrijven van een opstel over thuiswerken. Na elk vak hielden we even een korte pauze en gingen we samen even darten. Wie zou de dartkoning van de dag worden!

Rond 12 uur was hij al klaar met zijn huiswerk. Hij had flink doorgewerkt en al eerder die week wat vakken eerder gemaakt. Mijn vrouw zat in de caravan te werken en was rond hetzelfde tijdstip klaar.

Na een broodje in de caravan reden we naar Eindhoven. Mijn vrouw ging op familiebezoek en ik ging samen met mijn zoon golfen in Best. We hadden de clubs achter in de auto liggen. Binnen een kwartier stonden we op het parkeerterrein van Best golf. https://bestgolf.nl/nl We hadden op de camping al gecheckt of de par 3 baan open was. We wilde golfen hadden niet een paar uur de tijd. Bij het clubhuis werden we vriendelijk ontvangen. Ze hadden geen starttijden. We moesten gewoon aansluiten. De baan zag er goed uit ondanks alle regen van de afgelopen tijd.

Het zonnetje scheen en het was maar liefs 13 graden. De holes lagen dicht op elkaar. Je moest echt rekening met elkaar houden. Na 1.5 uur lopen waren we klaar met de 9 holes. Persoonlijk had ik mijn mooiste bal ooit geslagen: Par 3 van 80 meter en eerste slag op 1 meter van de hole! Mijn zoon wilde nog even op de driving range oefenen. De ballen waren echt goedkoop. 20 ballen voor een euro. Via Eindhoven reden we terug naar de camping. Thuis had mijn vrouw al spaghetti klaargemaakt. Konden dus snel even eten. Wat is het gevaarlijk om even te gaan liggen naar een dag in de buitenlucht. Kon nauwelijks mijn ogen openhouden.

Zaterdag

Zaterdagochtend hadden we besloten we op tijd de caravan op te ruimen en alle spullen in de auto te leggen. Het zou in de middag hard gaan waaien (windkracht 7) en tegen de avond zou het kunnen gaan ijzelen. Eerst werden alle ramen drooggemaakt met een theedoek en keukenrol en op ventilatiestand gezet. De verwarming ging omhoog. Al het vocht moest snel uit de caravan. Kastjes werden opengezet. Het oorspronkelijk plan was om 11 uur te vertrekken. Maar wat doe je als je al om 08.00 uur wakker bent! Eerst speciaal ontbijten met afbakbroodjes en een lekker Brabants worstenbroodje. Tussen de buien door werden de laatste spullen in de auto gelegd. We wilde geen risico lopen met het weer en vooral de wind. Om 09.00 reden we naar de stalling.

Foto impressie van camping de Geelders in de zomer

Meer blogs over herfstkamperen / winterkamperen / wintercampings in Nederland

Winterkamperen met privé sanitair op Landgoed `t Wildryck, Diever ❤️ GewoonKamperen.nl

Wintercampings met privé sanitair (winterkamperen) ❤️ GewoonKamperen.nl

Weekendje winterkamperen op minicamping Camping De Bocht, Noord Brabant ❤️ GewoonKamperen.nl

Wintercampings Nederland & winterkamperen ❤️ GewoonKamperen.nl

LUXE WINTERKAMPEREN / WINTERCAMPINGS OP EEN VAKANTIEPARK ❤️ GewoonKamperen.nl

Herfst glamping & winter glamping ❤️GewoonKamperen.nl

Kamperen kerstvakantie 2020 = winterkamperen met een feestelijk karakter ❤️ GewoonKamperen.nl

Kamperen in de winter / wintercampings / winterkamperen 2020 ❤️ GewoonKamperen.nl