Home Campings privé sanitair Nederland Winterkamperen met privé sanitair op Landgoed `t Wildryck, Diever

Winterkamperen met privé sanitair op Landgoed `t Wildryck, Diever

door GewoonKamperen

Voordat ik wat ga vertellen over onze winter kampeervakantie moet ik wat bekennen. Ik ben verslaafd. Verslaafd aan kamperen. Het maakt niet uit welk seizoen het is. Zomer / winter, herfst of lente. Elk seizoen heeft zijn charmes. De gedachte dat ik naar de camping kan, maakt mij blij. Je kan een slechtere verslaving hebben en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn in Nederland! Enfin.

Na een korte kampeervakantie op camping Beringerzand in Limburg gingen we op 2 jan weer winterkamperen op Landgoed ’t Wildrijck in Diever, Drenthe. Wederom hadden we vanwege Corona en gemak een camping met privé sanitair uitgezocht.

Vanaf onze caravanstalling was het 2,5 uur rijden naar Landgoed ’t Wildrijck in Diever. Van tevoren hadden we de receptie nog even gebeld of we wat eerder konden komen. Kom je halverwege de dag dan is de eerste dag van je vakantie zo voorbij. Het was nog even spannend of we konden gaan rijden. Het KNMI had code geel gegeven vanwege kans op ijzel. Ook was de wind vrij krachtig (windkracht 5) Onderweg had ik goed de temperatuur in de gaten gehouden en extra rustig gereden. Gelukkig hadden we onderweg geen regen en konden we goed doorrijden.

We hadden extra dekbedden meegenomen. Het zou kunnen gaan vriezen. Niets vervelender dan ’s avonds koud in bed liggen. Ook hadden we onze winterjassen, sjaals en handschoenen meegenomen. We gingen immers winterkamperen.

Rond het middaguur reden we het park op. Het was nog versierd vanwege de kerstdagen. Het was heel rustig en er was 1 kampeerveld met kampeerplaatsen met privé sanitair beschikbaar. De overige velden waren opnieuw ingezaaid. Elke keer is het de vraag hoe druk het is met winterkampeerders. Niet iedereen vind het leuk om in de winter te kamperen en met sommige caravans kan je beter niet gaan kamperen in de wintermaanden. Dan wordt kamperen echt creperen.

Landgoed ’t Wildrijck

Bij aankomst op het veld stonden er vijf caravans, waarvan drie Adria Adora’s. Hoe vaak komt dat voor. Al snel werd het door de andere eigenaren van de Adria’s het Adria Adora veld genoemd. Na een paar dagen waren er nog maar drie caravans over. De laatste dagen van onze kampeervakantie hadden we een privé veld. We waren de enige winterkampeerders.

Vanwege Corona en comfort boeken wij in de wintermaanden (bijna) altijd een kampeerplaats met privé sanitair. Zo hoef je je toilet en douche niet te delen met andere mede-kampeerders. Wel zo veilig. Daarnaast is het heerlijk om niet ver te hoeven lopen en wachten! Er is altijd plaats. Als je wil kan je je caravan of camper vlak voor je eigen sanitair gebouwtje zetten.

Ons gebouwtje met privé-sanitair had vloerverwarming een douche, toilet, wastafel. Het zag er netjes en schoon uit. Tip! Neem altijd een klein elektrische kachel mee! We hadden tijdens onze kampeervakantie al snel gemerkt dat als het echt koud wordt, de vloerverwarming te weinig warmte geeft. Zeker als je al eerste gaat douchen.

Daarnaast vinden we het belangrijk dat de kampeerplaats een CAI aansluiting heeft. Als het slecht weer is dan kan je toch even TV kijken. Het is elke keer weer een uitdaging om te tv in te stellen. Elke camping heeft z’n eigen aanbieder en frequentie. Soms moet je een extra code intoetsen.

privé sanitair Landgoed ’t Wildrijck

Landgoed ’t Wildrijck

Aan de rand van een bos vlakbij Diever ligt in het prachtige Drenthe camping / vakantiepark landgoed ’t Wildrijck. Op het park kan je luxe vakantie accommodaties huren (vakantiehuizen (ook voor mindervaliden) / chalets / trekkershut, een ruime kampeerplaats met privé sanitair of een luxe safaritent huren. (glamping) Kamperen met comfort

glamping Landgoed ’t Wildrijck

Faciliteiten & services vakantiepark ‘t Wildrijck

Verwarmd overdekt zwembad, baby- en peuterbad, gratis wifi, diverse horecavoorzieningen: Eetcafé, terras, snackbar, A-la-carterestaurant Gasterij ‘t Wildryck, fiets- en skelterverhuur, oplaadpunt fiets en auto, pannakooi, beachvolleybalveld, tafeltennistafels, twee jeu-de-boules banen, speeltuinen, air trampoline, overdekte speelzolder, dierenweide, animatieprogramma tijdens schoolvakantie voor kinderen t/m 8 jaar. Vanaf het vakantiepark fiets je zo de prachtige bossen in. Het landgoed heeft diverse mountainbike faciliteiten: speciale units om te douchen en om te kleden en de mogelijkheid om je fiets af te spuiten en verder te reinigen.

speeltoestellen Wildrijck, Diever

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

Wintertent opzetten

Bij aankomst op onze kampeerplaats hadden we snel onze caravan neergezet. We zouden de wintertent neerzetten. Dit was de eerste keer. Thuis hadden we de tentstokken al een kleurtje gegeven. Vol goede moed begonnen we met het opzetten zonder echt rekening te houden met de wind. We hadden de tent via marktplaats gekocht. Nu bleek dat twee tentstokken in elkaar zaten. Deze kregen we niet los. De bevestigingsstukken van de tent op de caravan waren ook een raadsel. Kortom: we liepen te klooien met een klein tentje terwijl we onze grote voortent makkelijk konden opzetten. Na 45 minuten vond ik het genoeg. Ik was in staat om alles de container in te gooien. Mijn vrouw wil nog een keer een poging wagen! Veel succes!

Nu gingen we snel de caravan in zonder voortent. Het was namelijk fris en het zou gaan regenen. Snel de (vloer) verwarming aan. Het was echt koud in de caravan. De caravan had een nacht in de koud gestaan bij de staling. Het had gevroren. Zelf het spoelwater was nog bevroren. De kou moest snel uit de caravan. Daar zaten we dan. Tot we ons al snel realiseerde dat de deur van onze caravan niet vlakbij de deur van het sanitair gebouw stond. We moesten steeds omlopen. Niet echt handig en dus konden de jassen weer aan en mochten de caravanpootjes weer omhoog. Handmatig de caravan draaien in de goede positie. Leer voor de volgende keer…

ANWB Camping – Zoek en boek meer dan 9000 campings in 27 landen

Kamperen is niet creperen

Op het landgoed stonden ook veel vakantiehuizen die je kon huren. Deze mensen liepen ’s ochtends en ’s avonds langs onze caravan. Mensen waren nieuwsgierig en hadden soms medelijden. Kamperen in de winter. Hebben jullie het niet koud als het gaat vriezen is mij een paar keer gevraagd. Ook waren ze benieuwd naar ons witte huisje naast de caravan. Is dat een badkamer? Zit daar een toilet in? Is de ruimte verwarmd? Je kan niet met elke caravan in de wintermaanden gaan kamperen. Het is handig als je vloer, zijwanden en dak goed geïsoleerd zijn. Daarnaast is een goede verwarming een must voor een aangename kampeervakantie in de winter.

Onze Adria Adora heeft een Truma gasverwarming (ringverwarming), een Truma Ultraheat elektrische verwarming en een elektrische vloerverwarming en nog een kleine elektrische kachel met drie standen die we overal in de caravan kunnen neerzetten. Kortom, we hebben de keuze uit elektriciteit of gas. We hebben het nog nooit koud gehad. Ook niet als het hard vroor.

We nemen ook altijd twee gasflessen mee op vakantie. In principe gebruiken we 1 gasfles om te koken. Mocht de elektriciteit uitvallen dan schakelen we snel over naar onze gasverwarming. Bij aankomst sluit ik altijd de gasfles meteen aan maar draai hem niet open. Met gas moet je altijd voorzicht zijn!

Winterkamperen & vocht in de caravan

Als je gaat kamperen in de wintermaanden heb je vaker te maken met meer vocht in je caravan. Vooral ’s ochtend merk je dat al je ramen vochtig zijn. Zelfs al heb je een raam op ventilatie gezet. Goed ventileren is belangrijk. Elke ochtend maken we alle ramen van onze caravan droog met een zeem, theedoek of keukenrol. Daarnaast hebben we gemerkt dat de randen van alle kastjes een beetje vochtig worden. Deze maak ik elke ochtend even droog met een keukenrol. Daarna laat ik de deuren van de kastjes open staan en haal ik soms alle spullen er even uit om goed te luchten.

Ook luchten wij de kussens. We draaien ze om of leggen ze ergens anders in de caravan neer. Vocht kan ervoor zorgen dat er schimmels ontstaan. Als wij onze caravan weer naar de stalling brengen zetten wij altijd twee vochtvreters in de caravan. 1 in de wasbak en 1 in de badkamer. Je zult verbaast zijn hoeveel vocht er nog in je caravan achterblijft.

Kampeeruitrusting

Bij elke kampeervakantie leer je welke kampeerartikelen je wel en niet gebruikt / nodig hebt.

Toen we begonnen met kamperen hadden we zoveel eten en drinken meegenomen dat we de ‘hele camping’ van eten en drinken konden voorzien. Dat is leuk tot je ziet hoeveel benzine je auto gebruikt voor al die extra kilo’s. Nu houden we in de gaten wat we nog hebben, gebruiken en vullen alles aan. We maken een lijstje en bij thuiskomst hebben we een special (camping) tas waar we meteen alles indoen. Handig voor de volgende keer. Als je een weekendje weggaat hoef je niet voor een week eten mee te nemen en op is op! Twee blikjes tonijn is bijvoorbeeld prima. In het begin moesten we soms producten weggooien.

Ook hebben we afscheid genomen van een gedeelte van ons campingservies. Waarom hebben we in de winter tig kleine, grote borden, glazen, kopjes, etc. nodig. We hebben ook afscheid genomen van alle producten die makkelijk stuk kunnen gaan.

Sommige zaken zijn handig om altijd in de caravan te hebben. Deze hebben we bijgekocht. Essentieel tegenwoordig: goede en voldoende oplaadsnoeren voor telefoons en tablets. Voor onze zoon is zijn IPad, Nintendo heel belangrijk en dus kunnen we nu verschillende apparaten tegelijkertijd opladen.

Als we in de wintermaanden gaan kamperen nemen we andere spullen mee. Omdat de kans op regen wat groter is nemen we wat reisspelletjes mee. In Diever hebben mij vrouw en zoon Monopoly gespeeld. Handig een kleine versie. Aanrader voor alle dames: Neem warme sloffen mee.

Handige en milieuvriendelijk SODASTREAM
Monopoly reiseditie

Voor het eerst namen we onze SodaStream mee naar de caravan. Geen gedoe meer met frisdrankflessen, meer ruimte in de koelkast en milieuvriendelijker.

Goedkope kampeerartikelen & goedkope kampeerverlichting

Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Campingartikelen & kampeerartikelen (vier online kampeerwinkels) ❤️GewoonKamperen.nl

Goedkope campingverlichting ❤️ kampeerverlichting GewoonKamperen.nl

Goedkope kampeerartikelen & campingartikelen ❤️ GewoonKamperen.nl

Vergelijk prijzen 7 online kampeerwinkels ❤️ GewoonKamperen.nl ❤️

ReizenReizen

goedkope kampeerartikelen

Excursies Drenthe

Tijdens onze kampeervakanties gaan we altijd de omgeving verkennen. Het restaurant en binnenzwembad op de camping waren ook dicht door Corona.

Mijn vrouw heeft meestal al een aantal leuke (regio) excursies op haar lijstje staan. Waar we ook komen heeft ze al een wandeling uitgestippeld. Max 5 km anders gaan we niet meer mee. Adressen en routes liggen al klaar. Ik ben de chauffeur.

Giethoorn

gratis parkeren Giethoorn
bootje huren bij Kollen Giethoorn
Pizza eten in Giethoorn

Nu we toch in de buurt waren moesten we zeker naar Giethoorn. Normaal kan je daar over de hoofden lopen. Nu was het extreem rustig. Doordeweekse dag, Corona en weinig buitenlandse toeristen.

Vanaf de camping was het 30 minuten rijden. We reden door een prachtig natuurgebied naar Giethoorn maar zaten helemaal verkeerd. Ik had centrum ingetoetst. Daar moesten we niet zijn. De navigatie leidde ons naar een saaie straat. Gelukkig had mijn vrouw het juiste adres. Bij de eerste parkeerplaats konden we meteen gratis parkeren. Vanuit de auto hadden we al mooie huisjes gezien. Dit beloofde wat te worden.

Mijn vrouw had al uitgezocht dat je op diverse plaatsen een bootje kon huren. We hadden geen idee wat wel of niet open was. Alle winkels en restaurants waren i.v.m. Corona gesloten. We liepen op een smal pad langs het water. Aan beide kanten lagen prachtige huizen met rieten daken. Het leek wel of we in het buitenland rondliepen. Het was half bewolkt maar de zon brak door. Er stond wel wat wind. Gelukkig hadden we toch onze winterjassen aangedaan. We zagen al een paar bootjes langs varen. Nu wilde onze zoon ook een bootje huren en zelf varen.

varen Giethoorn

Bij Kollen Giethoorn lagen nog een aantal bootjes in het water. We konden een elektroboot huren. We kregen een kaart mee en konden zelf bepalen hoe lang we wilde varen. Na 5 minuten varen wilde onze zoon achter het roer. Papa mocht relaxen op het ‘voordek’. Wat is het toch heerlijk om te varen. Eerst langs de prachtige huizen van Giethoorn en daarna langs het riet en dwars over een meer. Hapje mee, hete thee. Muts op. Zon in je gezicht. Vakantie vieren in mooi Nederland.

Kamperen is buiten leven

Gaan we kamperen dan gaan we wandelen. Onze zoon is het daar niet elke keer mee eens. Hij komt op een leeftijd dat hij liever gaat gamen. Goede wifi is heel belangrijk en anders een Hotspot via de telefoon.

Niet ver van onze camping lag het Nationaal Park Dwingelderveld. We gingen voor de wandeling met de witte stip. Het had de avond ervoor flink geregend. Het leek wel een modderparkoers. Het was dit uitdaging om niet tot je enkels in de blubber te verdwijnen. Halverwege onze berentocht’ begon het te regenen. We gingen schuilen onder een boom en was het tijd voor een bekertje thee.

Thee drinken onder boom tijdens regenbui in Nationaal Park Dwingelderveld

Dagje Duitsland: Meppen

Vanuit Diever was het een uur rijden naar Meppen in Duitsland. We wilde even helemaal weg. Goedkoop tanken, shoppen, lunchen in een restaurant en een Duitse supermarkt bezoeken. Vanaf de Duitse grens dacht mijn zoon dat papa even heel hard zou gaan rijden. Was dat even pech. We mochten maar max 120 en voordat we het wisten zagen we de afslag Meppen. Eerste bestemming: De ALDI van Meppen. Altijd leuk om in het buitenland een supermarkt te bezoeken. Iedereen droeg netjes een FFP mondmasker. Niet onder de neus! We konden het niet laten om o.a. Duits brood, Schnitzels en worsten mee te nemen.

Op 5 minuten rijden van de Aldi lag het centrum van Meppen. We konden gratis parkeren in een parkeergarage van Kaufland. Een supergrote supermarkt. Tja! Er waren nog genoeg parkeerplaatsen. Toen we naar buiten liepen zagen we al snel dat alle winkels open waren! Dat was geweldig. Na een ronde door het centrum gingen we naar lunchen bij een Grieks restaurant. Het was wel even onwennig. We moesten meteen onze QR code laten zien. In het restaurant was het heel rustig. We konden zelf een plekje uitzoeken. Hadden alle ruimte. Tijdens het eten kon het mondkapje af. Als je naar de WC wilde gaan moest je deze weer opdoen! Wat heerlijk om even uit eten te gaan en veel goedkoper dan in Nederland. Mixed grill: 14.95 EUR. Na nog wat shopping liepen we terug naar de auto. Toen we voor de ingang van de Kaufland stonden konden we het niet laten. We hebben daar een heerlijk roomsaus gevonden voor de schnitzels die we later tijdens de vakantie zouden gaan eten.

Eten op de camping

Daar stond ik dan! Koken in de buitenlucht (onder de sterren met 4 graden) op 1 pit van onze gas BBQ. Spruitjes, schnitzel met roomsaus en de herontdekking tijdens deze vakantie: aardappelpuree a la minute van Maggi. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Spruitjes koken. In warm water laten. Schnitzel bakken en dan snel puree maken. Snel maken, snel eten.

Informatie wintercampings met privé sanitair (winterkamperen) https://www.gewoonkamperen.nl/wintercampings-met-prive-sanitair-winterkamperen/

Overzicht campings Drenthe / kamperen in Drenthe

Molecaten Park Kuierpad (Camping en vakantiepark in Wezuperbrug, Drentse Hooglanden, Drenthe)
Molecaten Park Het Landschap (Drents-Friese Wold en buurtschap Wateren (bij Diever)
Vakantiepark Witterzomer (gezellige en kindvriendelijke camping in Drenthe)

Landgoed de Berenkuil (autovrije camping ligt in een bos- en heidegebied, aan de rand van Grolloo)

Camping Wittelterbrug (landelijk gelegen familiecamping in Diever)
Camping De Toffe Peer (kleinschalige camping midden in de Drentse natuur)
Camping Tikvah = hoop (kleine gezinscamping met een christelijk karakter)
Ardoer camping Torentjeshoek (parkachtig aangelegde camping grenst aan het Nationaal Park Dwingelderveld)

Vakantiepark Diana Heide (familiecamping ligt in een bosrijk natuurgebied aan de rand van Nationaal park de Drentse Aa)

Camping de Reeënwissel (Deze sfeervolle camping bevindt zich direct aan het Nationaal Park Drents-Friese Wold midden in de Drentse natuur).

Zoek nu jouw ideale vakantie en boek direct!

Camping Pieterom (sfeervolle en parkachtig ingerichte minicamping aan de voet van de Drentse Hondsrug)
Camping Midden Drenthe (groene camping voor rustzoekers, natuurliefhebbers en gezinnen met jonge kinderen)
Vakantiepark Drentse Weelde

Minicamping de Stieltjeshoeve (kleine, landelijke camping met bistro) Paardrijden is mogelijk / meebrengen van een eigen paard is na telefonisch overleg mogelijk))

Vakantiepark Westerbergen (Ruim familiepark, in de omgeving van Nationaal Park Dwingelderveld)
Familiecamping De Vossenburcht (camping op de grens van Drenthe en Overijssel)

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

MEER WINTERKAMPEREN / WINTERCAMPINGS IN NEDERLAND

Goedkope kampeer verwarming kopen ❤️ GewoonKamperen.nl

Wintercampings Nederland & winterkamperen ❤️ GewoonKamperen.nl

LUXE WINTERKAMPEREN / WINTERCAMPINGS OP EEN VAKANTIEPARK ❤️ GewoonKamperen.nl

Herfst glamping & winter glamping ❤️GewoonKamperen.nl

Kamperen in de winter / wintercampings / winterkamperen 2020 ❤️ GewoonKamperen.nl

Kamperen kerstvakantie 2020 = winterkamperen met een feestelijk karakter ❤️ GewoonKamperen.nl