Home Reisverslag Nederland Kamperen op boerderijcamping Bij Groen Geluk

Kamperen op boerderijcamping Bij Groen Geluk

door GewoonKamperen

Kamperen in het Groene HART

”Waarom zou je vlak bij je eigen woonplaats gaan kamperen als je ook uren lang kan rijden naar een plek waar het net zo mooi is als je eigen omgeving”? Je denkt er nooit over na maar nu besloten we op zoek te gaan naar een camping in de buurt van onze woonplaats. Met de huidige benzineprijzen ben je al een vermogen aan benzine kwijt voordat je aankomt en dan moet je kampeervakantie nog beginnen. Enige tijd geleden had ik al een artikel geschreven over duurzaam kamperen en nu was het tijd om mijn steentje bij te dragen. Lekker kamperen in de randstad (Groene Hart).

We besloten dit keer tijdens de Paasdagen op slechts 37 kilometer van ons huis te gaan kamperen op een kleine camping midden in het Groene Hart. Na wat zoeken kwamen uit bij camping bij Groen Geluk in Hekendorp. Zoals altijd hoop je dat het lekker weer wordt. Liever koud en droog dan een paar graden meer met regen. De weersvooruitzichten waren positief. Droog, half bewolkt en kans op zon en 18 graden. BBQ tijd!

Aangezien onze zoon goede vrijdag vrij was had ik de camping gemaild of we eerder konden komen. Als je een lang weekend gaat kamperen dan is elke uur extra op de camping mooi meegenomen. Via de mail kreeg ik het bericht dat we vanaf 12.00 uur welkom waren. Een aantal dagen voor vertrek kregen we via de mail (handig en milieuvriendelijk) een welkomsbrief met allerlei handige en praktische informatie om vast in de sfeer te komen. We hadden er helemaal zin in! Bleef toch apart om zo dicht bij huis te gaan kamperen. Omdat je vanaf de camping door het Groene Hart makkelijk naar de Reeuwijkse plassen kon fietsen besloten we de avond voor vertrek de mountainbike van onze zoon naar de caravan te brengen. Op manier hoefde we geen fiets te huren. Ook hadden we al onze spullen voor het Paasweekend in de caravan gelegd.

Eindelijk was het zover. Vrijdagochtend rond 11.00 uur reden we naar de stalling. Ik had van tevoren nog even op Google Maps de route bekeken. Op de kampeersite van Bij Groen geluk stond namelijk dat je de camping alleen via Oudewater kon bereiken.

Om kwart over 11 reden we naar de camping. Het was prima weer. Binnen een half uur waren we al in de buurt van de camping. Alleen nog een smalle weg een paar kilometer afrijden. Na een paar honderd meter had ik de pech dat er van de andere kant ook een caravan aankwam. Gelukkig kon ik een klein stukje achteruit rijden. Altijd leuk met water en paaltjes in de buurt. Gelukkig was mijn vrouw meteen uitgestapt om aanwijzingen te geven. Met veel gepiel konden we onze weg vervolgen.

Toen we het kampeerterrein opreden werden we vriendelijk ontvangen door Henriette. Zij liep mee naar onze plaats. We hadden kampeerplaats 26__KA2 aan het water met uitzicht op de weilanden met koeien. Gelukkig had onze caravan een mover want draaien op een grasveld was geen optie. Omdat de camping in het Paasweekend helemaal vol stond mochten we de auto naast de caravan laten staan. Wel zo makkelijk.

Het was lente maar het leek wel zomer. Meteen werden de stoelen en tafel uit de caravan gehaald voor de lunch. Daar zaten we dan midden in het Groene Hart met uitzicht op fruitbomen, boerderijen, weilanden en grazende koeien. Wat een rust. Heerlijk. Op de camping stond een mix van caravans en campers. Iedereen was in de relax modus. We hadden ook geen plannen gemaakt.

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

Op de grens van Zuid Holland en Utrecht ligt vlakbij Oudewater in de plaats Hekendorp SVR) camping Bij Groen Geluk. De boerderijcamping heeft 35 verharde en onverharde kampeerplaatsen met 6 ampère stroom verdeeld over 4 velden, 2 Tiny lodges, 1 studio en een drietal compleet ingerichte safaritenten die je kunt huren. De camping heeft een net en modern sanitairgebouw met acht douches, zes toiletten, twee was cabines, vier wastafels. Heb je geen zin om zelf ontbijt te maken? Bij Groen geluk komt dan op vrijdag- zaterdag- en zondagochtend een gezond ontbijt met verse streekproducten brengen. Geen zin om te koken? Kom dan naar het aanschuifdiner met biologische-, regionale- en seizoen producten op de vrijdagavond. Wil je langer op de camping vakantie vieren? Bij Groen Geluk heeft een wasmachine waar je voor 5 euro een wasmunt + wastablet kan kopen. Wel zo handig! Wil je de prachtige omgeving verkennen dan kan je op de camping fietsen huren.

camping bij groen geluk, Hekendorp
safaritent op camping bij groen geluk, Hekendorp
camping bij groen geluk

Heb je in de zomermaanden zin om te zwemmen of te vissen? De camping ligt vlakbij de Hollandse IJssel.

Op de camping was de wifi gratis. Tijdens ons verblijf was er geen wifi op ons veld. Vogels hadden de bedrading stukgemaakt. Dan maar even een Hotspot maken voor onze zoon of naar de receptie lopen voor internet.

Bij aankomst op de camping vertelde mijn vrouw tegen onze zoon dat er op goede vrijdag een golfwedstrijd was. Hij had zich niet ingeschreven maar wilde last minute toch mee doen. Hij mocht zelf een wedstrijdleiding bellen om het te regelen. Tot onze verbazing mocht hij nog meedoen. Hij moest zich om 17.00 uur melden en 17.36 uur beginnen. Waren we net gesetteld en helemaal in de kampeermodus moesten we weer terug naar huis rijden om z’n golfset te halen. Dat zou leuk worden. Goede vrijdag. Iedereen op tijd naar huis of lekker weg en wij in de file. We hadden besloten op tijd naar huis te rijden maar eerst zouden we nog even naar Oudewater fietsen. Binnen een kwartier reden we door het prachtige centrum met prachtige panden en grachten. Het was prima weer dus was het tijd voor een ijsje. Waar anders dan bij de ijssalon van Oudewater: Roberto’s, al meer dan 50 jaar een begrip.

Het was druk op de A12. Op de navigatie zagen we de eerste meldingen van files. Het zou toch wat zijn. Op goede vrijdag in de file en dan ook nog een wedstrijd missen. Na wat oponthoud waren we op tijd bij Burggolf. Papa en mama hadden het idee om met z’n tweeën lekker op het terras te gaan zitten met een hapje en een drankje. Uiteindelijk liepen wij 9 holes mee met onze zoon en medespeler. Na de wedstrijd reden we snel terug naar de camping en zagen wij een prachtige zonsondergang. Nu kon het Paasweekend echt beginnen. De caravan was goed verwarmd door de zon maar toen de zon onder was werd het toch snel fris. Niet zo vreemd voor half april. Snel de vloerverwarming aan. Rond negen uur zat iedereen binnen en was het gewoon stil. In de verte hoorde je nu en dan wat koeien.

De volgende morgen waren we redelijk vroeg wakker. De zon scheen volop. Het was wel fris. Onze zoon had z’n verrekijker meegenomen en was hazen aan het spotten. Eindelijk tijd om samen rustig te ontbijten. De camping kwam tot leven. Mijn vrouw stond buiten eieren te bakken. Omdat het Pasen was hadden we Matzes gekocht. De laatste keer dat ik er 1 had gegeten was tig jaar terug. Lekker met boter en suiker. Voordat we gingen fietsen nog even de topografie van Oost Europa geoefend met mijn zoon. Leuk om nu te weten waar Moermansk en Prem en andere Russische steden liggen NOT!

Fietsen vanaf de camping naar Schoonhoven (Zilverstad)

De fietsen stonden al klaar. Nu nog onze zoon overtuigen mee te gaan. Na Oudewater gingen we nu naar Schoonhoven. Volgens Google Maps was het 11.8 km fietsen. Er stond wel wat wind. Daar fietste we dan door het prachtige Groene Hart. Wat ons meteen opviel was dat er langs onze route zoveel prachtige huizen / boerderijen lagen. Overal waren mensen bezig in prachtige tuinen. We reden eerst naar Haastrecht en staken daar de Hollandse IJssel over (daar zagen toevallig 7 grote hazen bij elkaar op een weiland) en reden door de weilanden via de plaats Vlist naar de gezellige zilverstad Schoonhoven met zijn kleine maar prachtige centrum.

Schoonhoven

Na een wandeling door Schoonhoven en en een frietje vlakbij de kerk fietste weer terug naar de camping. Op de terugweg hadden we een snellere route gevonden en reden we door een prachtig natuurgebied waar veel vogels zaten en grote kuddes schapen en lammetjes lekker stonden te grazen. Het grappige was dat de meeste schapen zwart / wit gekleurd waren. Ik moest tijdens het fietsen meteen denken aan het nummer van Frank Boeijen: Zwart Wit (Denk niet wit (denk niet wit), denk niet zwart (denk niet zwart) Denk niet zwart-wit Maar in de kleur van je hart)

Voordat we terug waren op de camping was het alweer half 5. Het leek wel of de halve camping was gaan fietsen en langzaam binnen kwam. Nu nog even de laatste zon meepakken achter de caravan, vol in de zon en uit de wind.

Het was goede vrijdag en dat moest gevierd worden met lekkere hapjes. Papa mocht buiten kleine hamburgers bakker op de BBQ en mama had andere lekkere hapjes gemaakt. Kamperen moet wel een feestje zijn! Rond kwart over 8 liepen we nog even het weiland in om de ondergaande zon te bekijken.

De volgende morgen was het Pasen. En wat bij Pasen: een paasontbijt met lekkere broodjes uit te oven. Vandaag zou een relax dag worden. Alles in de 1ste versnelling.

Aan het einde van het pad waar wij stonden, waren 2/3 kampeerplaatsen nog niet bezet. Een mooi plekje om een campingspelletje te spelen: Kubben. En daar stonden we dan om 11.00 uur. De strijd was begonnen. Wij tegen mama en wie won….

ANWB Camping – Zoek en boek meer dan 9000 campings in 27 landen

Voor het wisten was de dag voorbij. Moe worden van niets doen. De BBQ stond al buiten maar de zon was al verdween voor de caravan. De auto moest verplaatst worden om een zonneplek te maken. Daar zaten we dan midden in de natuur lekker te BBQ-en.

Voordat de zon onder ging nog snel even de fietsen op de caravan gezet en de tafels en stoelen in de caravan gelegd. De volgende morgen was het al vroeg aangenaam weer. Iedereen zat buiten te ontbijten. Toch maar weer de tafel en stoelen uit de caravan gehaald. Rond 11.00 uur reden we de camping af en kwamen dit keer gelukkig geen caravans tegen. We hadden alle drie het gevoel dat we echt even weg waren geweest en we waren ook zo weer thuis. Nu nog een leuke camping vinden voor de meivakantie, Pinksteren en de zomervakantie.

Wil je ook kamperen op de SVR (Stichting Vrije Recreatie campings) of een kleine VEKABO camping in het groen?

Op zoek naar een kleine camping of een charmecamping (Optimaal genieten van rust, ruimte en natuur)?

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

Andere kleine campings

Weekendje winterkamperen op minicamping Camping De Bocht, Noord Brabant ❤️ GewoonKamperen.nl

Nachtje kamperen & golfen op Golf & Recreatiepark ‘t Caves in Wintelre ❤️GewoonKamperen.nl

Weekendje winterkamperen op minicamping de Geelders, Sint Oedenrode ❤️GewoonKamperen.nl

Kampeeruitrusting al compleet?

Goedkope kampeerproducten ❤️ kampeerartikelen ❤️ campingproducten (gewoonkamperen.nl)