Home Boerderijcampings Nederland Weekendje kamperen & golfen in Noord Holland

Weekendje kamperen & golfen in Noord Holland

door GewoonKamperen

In het eerste weekend van de zomervakantie wilde we nog een weekendje kamperen voordat we naar Duitsland en Denemarken op vakantie gingen. (ZIE KAMPEREN DENEMARKEN) We wilde drie dingen: kamperen, golfen en de caravan checken. Welke spullen moesten we nog extra meenemen of juist naar huis nemen.

Een camping in de buurt van een Burggolfbaan was een vereiste. In de buurt van BurgGolf Golfresort de Purmer lag in de kleine plaats Kwadijk, Noord Holland minicamping / boerencamping Weidevogelzicht. Dat was een goed begin. De camping lag ook niet ver van Volendam. (10 km) Hier was onze zoon nog nooit geweest. Vanaf onze woonplaats was het een uur rijden naar de camping.

Twee dagen voor vertrek belde ik de camping om te kijken of er nog plaats was. Er was plek en we waren vanaf 12.00 uur welkom. Nu in regio Midden de vakantie begon wilde we snel schakelen. Onze zoon was ‘s middag vrij, mijn vrouw zou een halve dag werken en dus konden we op tijd vertrekken. Van tevoren nog even op vanAnaarBeter | vanAnaarBeter gekeken.

Om snel te kunnen vertrekken hadden we onze caravan voor de deur gezet. Zodra onze zoon thuis was konden we meteen gaan. Gelukkig reden we niet richting het Zuiden.

weekendje kamperen en golfen

Rond 11.00 uur reden we naar de camping. Ik merkte wel dat de caravan wat ‘nerveus’ bewoog. Toen we wegreden was het windstil maar richting het Noorden was het steeds meer gaan waaien. De wind stond schuin van achteren. Normaal hadden we geen fietsen achterop de caravan. Nu zat daar de mountainbike van onze zoon. Je merkte echt het verschil. Ben maar wat zachter gaan rijden. Een uur later stonden we bij de receptie van de camping en werden we vriendelijke ontvangen door Ad. De eigenaar van de camping. Gelukkig had ik de website van de camping goed bekeken. We konden alleen met cash betalen. We konden zelf een plek uitzoeken en betalen kwam later wel als zijn vrouw een rondje over de camping zou maken.

Tussen twee bomen zagen we een mooi plekje. We keken eerst waar de wind vandaan kwam en hoe de zon ging. Op deze plaats zouden we een plek hebben waar we uit de wind konden gaan zitten. Gelukkig was de accu geladen en konden we met de mover de caravan goed neerzetten. We stonden op droge veengrond. Bij elke beweging voelde je de grond trillen. Zelfs op grote afstand. Het was goed toeven op het boerenland. Mooi weer, temperatuur goed.

Snel werden stoelen en een tafel uit de caravan gehaald. Onze overburen waren druk met inpakken. Voor ons was het tijd voor een broodje. Kamperen is soms ook vermaak. Er kwamen twee grote campers uit Frankrijk het kampeerterrein opgereden. Voor campers had de camping een speciale plaatsen. Ze moesten het terrein af en via een andere ingang naar de camperplaatsen rijden. Toen ze op hun plekje stonden begon het spektakel. Ze stonden niet goed. Andere campers konden niet passeren. De campers moesten draaien maar voorkomen dat ze de sloot in reden. Aanwijzingen, geroep en veel Frans geschreeuw. Centimeter naar voren, naar achter, weer opzij. De camper stond niet recht, blok er onder. Te ver gereden en weer terug. Het ging maar door. De hele camping zat te kijken. Dit spektakel duurde wel een half uur.

Golfen op Golfclub De Purmer, Purmerend

Op een paar kilometer (5.7 km) van onze camping lag Golfclub De Purmer. Een golfresort van BurgGolf met 27 holes golfbaan en 9 holes PAR-3. Het adres: Golfclub De Purmer: Westerweg 60, 1445 AD Purmerend.

Het was vrijdagmiddag. Onze zoon wilde graag even naar de golfbaan. In eerste instantie wilde we 9 holes gaan lopen maar besloten vanwege de tijd de 9 holes par 3 te gaan lopen. Het bijzondere was dat niemand die we vroegen wist waar deze lagen. Na wat gezoek werden we uiteindelijk door een Burggolf medewerker goed geholpen. Het waren leuke korte holes. Goed om je korte spel te oefenen.

Nu voor onze zoon de zomervakantie officieel was begonnen konden we niet afwijken van een traditie. Op de eerste dag van de vakantie moest er friet gehaald worden. Vader en zoon reden naar Purmerend om daarna weer snel naar de camping te gaan.

Na het eten was het tijd voor een lange tafeltennis sessie. Wie werd de ”tafeltennis koning” van de dag. De batjes liggen inmiddels op een vaste plaats in de caravan. We werden door diverse mede kampeerders in de gaten gehouden. Ze keken allemaal mee. Zou de zoon van zijn papa gaan winnen. Onze zoon kreeg zelfs aanmoedigingen. Ze wilde dat hij ging winnen. En hij won. Elke keer wordt hij beter.

Op de camping hadden ze een grote witte geit met een lange sik rondlopen. Hij liep vrij rond en hapte kleine appeltjes uit de boom. We moesten een naam verzinnen. Het werd: Gerry, de campinggeit. Elke keer als we hem tegenkwamen werd hij vriendelijk door ons begroet.

Boerencamping Weidevogelzicht

Boven Purmerend in de buurt van de plaats Kwadijk in Noord Holland ligt te midden van de wilde ganzen hazen en fazanten de gastvrije boerencamping Weidevogelzicht. Een kleine camping met 15 autovrije kampeerplekken voor tenten en caravans. Voor campers (6) zijn er aparte verharde standplaatsen beschikbaar. De camping ligt, in de directe omgeving van de steden Kwadijk, Edam, Volendam en Purmerend, midden in het boerenland.

De kampeerplaatsen zijn voorzien van stroomaansluiting (6 Ampère stroom). Op het kampeerveld zijn verschillende watertappunten en er is een apart gebouwtje voor het chemisch toilet. De wifi op de camping is gratis. Het sanitairgebouw heeft 4 sanitaire ruimtes met een toilet, douche en een wasbak, twee overdekte afwasplaatsen. De camping heeft voor kinderen een grote trampoline, glijbaan en een tafeltennistafel en een aantal BERG skelters.

Heb je geen caravan, tent of camper dan kan je op camping Weidevogelzicht een accommodatie huren. De camping heeft twee huisjes (Huisje Volendam en huisje Edam en een hooiberghut.

Sfeerimpressie camping weidevogelzicht

Zaterdag

Vrijdag hadden we de 9 holes par 3 gelopen. Nu was het tijd voor het echte werk. We besloten ‘s middags de rode lus te gaan lopen. Maar eerst gingen we een bezoekje brengen aan Volendam. Voor ons jaren geleden maar voor onze zoon de eerste keer.

Op een kwartiertje rijden van de camping lag het meest bekende vissersdorp van Nederland: Volendam. Woonplaats van diverse Nederlandse artiesten zoals: Jan Smit, BZN, Anny Schilder, de 3J’s en Nick zonder Simon. Onze zoon was nog nooit in dit bekende dorp geweest. We besloten er een kijkje te nemen. Maar eerst reden we nog even naar Edam. Mijn vrouw had daar een kringloopwinkel gevonden. We gingen op zoek naar ‘kleine schatten’ Handige dingen voor een prikkie.

Voor ons vertrek had ik al Google Maps gekeken waar de (gratis) parkeerterreinen en parkeergarages in Volendam lagen. Met de auto reden we vanuit Edam naar een gratis parkeerterrein vlakbij het centrum: Slobbeland 2A, 1131 AB Volendam. Het was half bewolkt maar de temperatuur was goed. Vanaf de liepen we naar de bekende haven van Volendam. Tijdens onze wandeling door Volendam kwamen we langs diverse attracties / must See / must Do: Visafslag, Cheese Factory Volendam, Sint-Vincentiuskerk. Er was markt. Onze zoon wilde graag een portie kibbeling en hij was blijkbaar niet de enige. Overal zag je mensen vis eten.

Na een korte break op de camping reden we naar Burggolf Purmerend. Eerst even aanmelden en een scorekaart halen. We gingen eerst even naar de driving range inslaan. Halverwege het middaguur sloegen we af van hole 1. De baan was veel groener dan ik had verwacht. Er stonden veel verschillende soorten bomen rondom de holes. Dat was prima want die hielden de wind tegen. Het is altijd even wennen als je op een nieuwe baan gaat spelen. Je weet niet waar de bunkers liggen; wat de afstanden zijn en welke hindernissen je tegenkomt. Zonder zicht op de vlag een bal slaan en dan zien dat er halverwege de baan nog een slootje ligt…. Golfen is zo mooi als de ballen komen waar jij ze wil hebben.

Na een redelijke ronde reden we terug naar de camping. De koek was op. Thuis had mijn vrouw al macaroni gemaakt. Een snelle hap op de camping. We hadden dit keer geen grote gasflessen meegenomen (minder gewicht) maar een klein 1 pits Campingaz kooktoestel. Deze hadden we nodig om de macaroni op te warmen. Super handig en licht.

Snoeischaar

Onze caravan stond op de camping tussen twee bomen. Toen we terug kwamen van de golfbaan was de wind gedraaid. Toen we na bed wilde gaan hoorde we steeds een raar geluid. Er kwam iets tegen onze caravan aan. Toen we ons verduisteringsgordijn van het panoramaraam opende zagen we dat er een aantal takken tegen onze caravan tikte. Een irritant geluid. Ik zag de bui al hangen met dat rare geluid. Geen oog doen was geen optie. Ik had eerst ons caravan opstapje gepakt en neergezet en vervolgens ben ik met het grootste mes, (broodmes) de takken gaan snoeien. Een kleine snoeischaar was handig geweest. Meteen werd deze toegevoegd op ons campinglijstje voor de volgende keer. Het is toch handig als je even wat kan snoeien als dat nodig is.

Zondag

Zondagochtend. We waren redelijke vroeg op. Na een ontbijtje voor onze caravan gingen we naar Edam. Mijn vrouw had een wandeling van ongeveer 5 km gevonden en dus werden wij vriendelijk verzocht mee te gaan. Het was zondagochtend en heel rustig. We konden aan de rand van Edam makkelijk de auto parkeren. Ik was benieuwd. Al snel liepen we langs prachtige oude panden, langs het water waar boten lagen en door het centrum van Edam. Wat een mooie plek. Onze zoon had het na een paar kilometer echt gehad. Hij wilde golfen en vond dat wandelen maar helemaal niets. Wandelen… Jazeker maar dan wel op de golfbaan!

Na een korte break op de camping reden we naar de golfbaan. We hadden op Burggolf Purmerend de gele course geboekt. We konden zondag langer op de camping blijven. We hadden nog de hele dag. Ik had wel vast de fietsen op de caravan vastgemaakt en wat spullen in de auto gelegd. Zo konden we einde van de middag snel schakelen als we naar ‘huis = stalling’ wilde gaan.

Rond 14.00 uur stonden we bij hole 1. Het was prima weer en er stond weinig wind. Het was prachtig golfen in de groen. Binnen 2 uur waren we klaar en reden we terug naar de camping. Tegenover waren we ook bezig met het klaarmaken voor vertrek. Nu moesten we nog twee weken geduld hebben. We gingen later in de zomervakantie kamperen op een camping in Friesland, Nederland, Duitsland (Padenstedt) en Denenmarken (Horsens City Camping) ZIE: KAMPEREN DENEMARKEN, ZOMERVAKANTIE 2022

BIJZONDERE KAMPEERPLEKKEN

DUURZAAM KAMPEREN / MICRO KAMPEREN: Korting duurzaam kamperen op een microcamping ❤️GewoonKamperen.nl

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

MEER BLOGS

Goedkoop kamperen in mooi Nederland 2023 – GewoonKamperen.nl

Kamperen Denemarken, zomervakantie 2022 ❤️ GewoonKamperen.nl

Weekendje kamperen Lelystad & shoppen Batavia outlet ❤️ GewoonKamperen.nl

Vergelijk prijzen 8 online kampeerwinkels ❤️ GewoonKamperen.nl ❤️

Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Goedkope kampeerartikelen & campingartikelen ❤️ GewoonKamperen.nl

Micro kamperen op een microcamping = nieuwe stijl kamperen 2021 – GewoonKamperen.nl