Home ANWB TOP Campings Weekendje winterkamperen op minicamping Camping De Bocht, Noord Brabant

Weekendje winterkamperen op minicamping Camping De Bocht, Noord Brabant

door GewoonKamperen

Kamperen in de winter in mooi Nederland in januari 2021 (Noord Brabant)

Zoals bijna gebruikelijk besloten we last minute een weekendje te gaan winterkamperen. Even helemaal weg! Ik had meteen het aanmeldingsformulier voor onze caravan ingevuld en verzonden. Is echt iets om te vergeten! Sta je daar en staat je caravan niet klaar!

Met behulp van de ACSI gids 2021 die we online hadden besteld gingen we op zoek naar een leuke camping in de buurt van Eindhoven / Veldhoven. Zo konden we een familiebezoekje combineren met een relaxt weekendje weg.

Na een kleine zoektocht op het internet besloten we naar camping De Bocht in Oirschot te gaan. Deze camping kreeg op ZOOVER een rapportcijfer 9.3. We waren benieuwd. Het was de eerste keer dat we naar een minicamping (kleine camping) gingen. Met de ACSI Campingcard kregen we meteen korting op een kampeerplaats in het voorseizoen. Dat was een goede start.

Vrijdag 29 januari 2021 op camping De Bocht

Op vrijdagmiddag 29 januari reden we eind van de middag naar onze caravanstalling. Het was 11 graden en er stond een vrij krachtige wind. (windkracht 5) Gelukkig hadden we tijdens de lunchpauze alle spullen naar de caravan gebracht. Het was dus aankoppelen van de caravan en weer door. We wilde voor het donker op de camping aankomen.

Bij aankomst op camping De Bocht begon het al donker te worden. Bij de receptie was niemand. We moesten op de intercom drukken. We werden vriendelijk ontvangen en de eigenaar van de camping Chris liep mee naar onze kampeerplaats. We stonden op een open veld. Het was veel drukker dan verwacht. Ik denk dat 80% van de kampeerplaatsen bezet was met campers en caravans en seizoen kampeerders. Diverse mensen waren hun huis ontvlucht vanwege Corona en werkte op de camping.

De temperatuur ging snel omlaag. We moesten voor het eerst de elektriciteit, een gasfles aansluiten, water halen, de toiletcassette vloeistoffen bijvullen in het donker. Bij het uitdraaien van de pootjes hadden we vier houten plankjes gebruikt voor extra stabiliteit van de caravan. Deze plankjes hadden we ingepakt met plastic zodat ze niet vast konden vriezen aan de grond.

Met het bijvullen van het toiletvloeistof ging niet helemaal goed in het donker. Volgens mij heb ik een halve fles Thetford Aqua Kem Blue toiletvloeistof in de cassette gedaan. De tank was ook zo vol! Foutje! Toen ik op zondag de toiletcassette moest schoonmaken was deze helemaal blauw van binnen en van buiten. Ik heb nog nooit zo hard moeten schrobben om alles weer schoon te krijgen Tip! Gebruik zelf een zaklamp of laat iemand anders even helpen!

Mijn vrouw had meteen de gasverwarming en de vloerverwarming aangezet. Binnen enkele minuten was het aangenaam warm in de caravan. Om op de eerste avond op de camping snel te kunnen eten hadden we (mijn vrouw) thuis zelf sugo gemaakt en spaghetti gekookt. We wilde zo min mogelijk in de caravan koken vanwege vocht en geuren die in de caravan zouden blijven hangen. Je wilt in de winter alle warmte in de caravan houden en zo min mogelijk vocht in je caravan hebben / krijgen. Voorkom schimmelvorming en muffe luchtjes.

Informatie camping De Bocht, Oirschot, Noord Brabant ***

Minicamping camping De Bocht, Oirschot, Noord Brabant ***

Camping De Bocht *** is een gezellige drie sterren minicamping / kleinschalige (vijftig staanplaatsen) in Noord-Brabant. De relaxte gezinscamping ligt in een prachtige bosrijke omgeving tussen landelijke weiden, akkers, bossen en heidevelden vlakbij het mooiste dorp van De Kempen in Noord Brabant: Oirschot. De naam dankt deze camping aan de ligging. Ze ligt in een bocht aan een landelijke doorgaande weg net buiten de bebouwde kom.

De kleine camping is bij uitstek geschikt voor een vakantie voor gezinnen met kinderen maar is ook voor populair bij senioren vanwege de prachtige wandel en fietsroutes in de buurt van de camping. Beide doelgroepen kunnen op deze camping genieten van het heerlijke campinggevoel. Op deze gezellige camping kan je het hele jaar kamperen (12 maanden per jaar) of een chalet of bungalows huren.

Elke kampeerplaats op camping De Bocht is voorzien van 10 ampère stroom, TV aansluiting, een waterkraan met afvoer en er staan 2 masten om u te voorzien van draadloos internet. (Wifi) Boek je een kampeerplaats met een kortingskaart (CKE of ACSI) dan krijg je 6 ampère stroom.

winterkamperen op minicamping camping De Bocht, Oirschot, Noord Brabant ***

Faciliteiten op camping De Bocht

Camping met speeltuin
Kegelcentrum naast de ingang
Restaurant met buitenterras (eetcafé)
Draadloos internet (Wifi)
Luxe ruime douches (verwarmd)
Familiedouche (verwarmd)
Vaatwasgelegenheid (verwarmd)
Babywasruimte
Kledingwasserette
Zwembad (100 m2) is alleen in het hoogseizoen open. (Geopend van 1 juli t/m 31 aug.)
Peuterbad (18 m2) is alleen in het hoogseizoen open. (Geopend van 1 juli t/m 31 aug.)
Activiteiten in het hoogseizoen
Verkoop diverse soorten gasflessen
Fietsverhuur
Skelterverhuur

Camping De Bocht op YouTube

Zaterdag 30 januari op camping De Bocht

Gisteren (vrijdag) was het nog 11 graden toen we naar Brabant reden. Vandaag (zaterdag) was het echt fris. Het was bewolkt en een paar graden boven nul. Er stond een koud windje. Dit was echt winterkamperen. In de caravan stond de verwarming aan en hadden we de tv aangezet. Het was ons gelukt om de juiste tv instellingen van de camping in te voeren.

In tegenstelling tot kamperen in de zomer blijven de ramen van de caravan tijdens de wintermaanden vaker dicht om koud buiten te houden. Hierdoor ventileer je minder. Als wij gaan winterkamperen maken we iedere ochtend alle ramen vochtvrij met een keukenrol, theedoek of zeem. Ook zetten we alle kastjes even open om er voor te zorgen dat alle vocht kan verdwijnen.

Bij aankomst had onze zoon meteen al de Wifi code gevraagd. Hij zat ‘s ochtend vroeg al in zijn bed, met een headset op, te gamen. Er werden omeletten gebakken. Ik had de ochtend helemaal voor mijzelf. Mijn vrouw en zoon gingen op familiebezoek en vanwege Corona mocht je maar 1 gast op bezoek komen. Lucky me!

Speciaal voor dit winteruitje had ik een aantal oude kampeer en caravan kampioenen (KCK) meegenomen. Alle ramen stonden op ventilatiestand. De caravan moest niet vochtig worden. Zowel de gaskachel als een elektrische kachel stonden aan om de caravan warm te houden.

Toen we last minute dit winteruitje in Noord Brabant boekte hadden we het idee dat we mogelijk de enige gasten op camping zouden zijn. Tot onze verbazing hoorde we van de eigenaar dat de camping bijna vol zat. Door corona waren veel mensen naar hun caravan, camper of huisje gevlucht om daar te werken. Even een andere omgeving dan thuis. Wij waren ook blij dat we een caravan hadden. Even een andere omgeving. Even weg.

Na het familiebezoek van mijn vrouw en zoon in de ochtend was het tijd om zelf pizzabroodjes te maken. Met afbakbroodjes, zelfgemaakte sugo, strooikaas en Hollandse gehaktballetjes stond in no time onze lunch klaar.

zelf pizzabroodjes maken

Op 20 minuten lopen van camping De Bocht lag het prachtige Oirschot. Met mutsen op en handschoenen aan liepen we richting het centrum. Oirschot is een prachtig plaats in Noord Brabant in de regio Kempen. Vanuit de weide omgeving zag je de prachtige met de grote Sint -Petrusbasiliek. Deze kerk konden we zelfs vanuit onze caravan zien. Onderweg liepen we langs prachtige vrijstaande huizen. Het was rustig, althans voor ons. Je kon overal makkelijk parkeren. De winkels waren gesloten vanwege de Coronamaatregelen. We wilde met een mondkapje even de kerk inlopen om een kaarsje op te stelen maar deze was gesloten. Gelukkig waren de bakkers wel open. We gingen op zoek naar Brabantse worstenbroodjes en een kruimelvlaai. De worstenbroodjes hadden we uiteindelijk bij een patisserie gevonden.

Zondag 31 januari op camping De Bocht

De volgende morgen waren we redelijk vroeg wakker. De zon scheen volop maar het was erg koud. Ik was naar buiten gelopen om wat foto’s te maken van camping De Bocht in ‘winterstand’. Het had echt serieus gevroren. We hadden ’s avonds de ultraheat en vloerverwarming aangelaten en desondanks was het flink afgekoeld in de caravan.

Om de caravan snel te verwarmen werd ons mini oventje aangezet. Snel roken we de geur van versgebakken broodjes in de caravan. Dit was echt winterkamperen. Gelukkig hadden we extra warme kleding en dekbedden meegenomen. Het was tijd om naar huis te gaan. De taken werden verdeeld. Na een korte wandeling door het prachtige Brabantse land reden we weer terug naar de stalling.

Kamperen op een minicamping (kleine camping) in Nederland

Wil je ook gezellig kamperen tijdens de wintermaanden op een (ANWB) minicamping of een kleine camping in Nederland? Klik dan op onderstaande buttons en bekijk een lijst met mini ANWB campings in Nederland of minicamping in Noord Brabant.

Meer blogs winterkamperen & kampeertips

Goedkope kampeer verwarming kopen ❤️ GewoonKamperen.nl

Wintercampings Nederland & winterkamperen ❤️ GewoonKamperen.nl

LUXE WINTERKAMPEREN / WINTERCAMPINGS OP EEN VAKANTIEPARK ❤️ GewoonKamperen.nl

Weekend herfstkamperen op camping De Wildhoeve, Emst ❤️GewoonKamperen.nl

Winterkamperen met privé sanitair op Landgoed `t Wildryck, Diever ❤️ GewoonKamperen.nl

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

a href=”https://nomad.nl/nomaden/?tt=34248_1883580_373920_&r=” target=”_blank” rel=”sponsored nofollow”>