Home 5 sterren campings Nederland Weekendje kamperen op camping TerSpegelt

Weekendje kamperen op camping TerSpegelt

door GewoonKamperen

In de zomervakantie waren we nog gaan kamperen in het prachtige en gastvrije Denemarken. (ZIE: KAMPEREN DENEMARKEN, ZOMERVAKANTIE 2022) In eerste instantie wilde we in de herfstvakantie weer gaan kamperen maar we konden het niet laten om eerder te gaan. Onze zoon had op vrijdag 23 september een vrije dag omdat ze op school een ‘studiedag’ hadden. Dit was het moment om nog even weg te gaan. Kamperen in Noord Brabant was ons bevallen dus zochten we naar een camping in die regio. We wilde een camping in de buurt van golfbaan: Golfclub Gendersteyn Veldhoven

Al snel kwam ik terecht bij camping TerSpegelt / recreatiepark TerSpegelt en camping De Paal Deze camping lagen op een kwartiertje rijden van de golfbaan.

Andere familiecamping in de buurt van Eindhoven, Noord Brabant

Camping TerSpegelt, Eersel, Noord Brabant

Op het internet zag ik dat vijf sterren familiecamping TerSpegelt op ZOOVER een zeer hoog rapportcijfer kreeg. (Fenomenaal: 9.1) Een recensie: ‘Zeer mooie camping super schone sanitair gebouwen, mooi zwembad waar het water lekker op temperatuur is. Een goed animatieteam , diverse eetgelegenheden voor betaalbare prijzen. Een Spar met een groot assortiment’ We gingen dus naar een weekendje kamperen op recreatiepark / camping TerSpegelt in het mooie Noord-Brabant. We waren dus benieuwd.

TOURING aanbevolen camping TerSpegelt, Eersel, Noord Brabant, Nederland
camping TerSpegelt, vijf sterren ANWB TOP camping

Een week voor vertrek maar even gebeld met de camping. Ik werd vriendelijke te woord gestaan. Er was nog 1 luxe kampeerplaats aan het water beschikbaar. Het was blijkbaar nog druk op de camping. Een goed teken. Op het moment dat ik reserveerde regende het en was het 15 graden maar het weer zou beter worden. We zouden op de eerste dag (vrijdag 23 september 2022) van de Astronomische herfst gaan kamperen. In de krant was het nieuws: ‘Astronomische herfst begint bijna zomers: droog, zonnig en mogelijk 20 graden’. Dit bleek later een tikkeltje overdreven!

Na het reserveren van onze kampeerplaats via GEWOON KAMPEREN kreeg ik per mail een boekingsbevestiging. Ik kon via de website een TerSpegelt account aanmaken. (De camping heeft ook een App)

Op Mijn TerSpegelt kon je ook allerlei praktische zaken inzien en regelen zoals:
– Jouw boeking(en) inzien
– Het kenteken van je auto invoeren (met het invoeren van je kenteken gaat de slagboom open bij de camping)
– Online betalen
– Annuleringsfonds bijboeken (binnen 5 dagen na boeking)
– Extra’s bijboeken

Vanaf de luxe kampeerplaats had je een schitterend uitzicht over één van de recreatieplassen.

Onze luxe kampeerplaats had de volgende faciliteiten:

Oppervlakte kampeerplaats ± 100 – 120 m² (afhankelijk van veld)
8 ampère stroomaansluiting (mogelijkheid tot upgraden)
Eigen water aan- en afvoer (Handig om even je caravan te wassen)
Ligging aan het water (m.u.v. velden 88 en 89)
CAI (TV aansluiting) (toch handig als het wat minder weer is / zou worden)

Een paar dagen voor vertrek kregen we per mail een YouTube video van camping Terspegelt. Een Check in video. Met het invoeren van je kenteken in de TerSpegelt App kon je vanaf 14.00 uur meteen de camping oprijden. Pasjes voor het zwembad kon je later ophalen bij de receptie.

Op vrijdagochtend 23 september 2022 vertrokken we vanuit de stalling op tijd richting het Brabantse land. We waren benieuwd naar deze grote gezinscamping. Ik had op donderdag nog even gebeld of we eerder konden komen. We wilde tussen 11.00 uur en 12. 00 uur op de camping zijn.

Bij de stalling werd er net een nieuwe caravan naar buiten gereden. De BEACHY van Hobby. Een lichte, moderne caravan. De eigenaren vroegen trots of ik even de binnenkant wilde zien.

Om 11.15 uur stonden we bij de ingang van camping TerSpegelt. Ik had gelezen dat de slagboom automatische open zou gaan als je je kenteken zou invoeren in de app. We waren de enige gasten bij de ingang maar toen we de camping opreden was 99% van de plekken was bezet. Er stonden naast Nederlanders veel Duitsers en Belgen. Overal stonden grote caravans. Het leek wel of het zomerseizoen hier gewoon doorging.

We hadden een kampeerplaats op een veld niet ver van de ingang tegenover een meer. Veld 81. Een hoekplaats. Volgens mij waren wij de enige met een tijdelijke kampeerplaats. De rest van de kampeerders hadden grote voortenten staan.

We wilde even snel de caravan met de mover op de juiste plaats zetten maar we hadden geen stroom. Onze accu moet ik met een app aan en uitzetten. Blijkbaar had ik hem aan laten staan. Nu moesten we even duwen. Gelukkig was het weer prima. Half bewolkt, nu en dan zon en 17/18 graden. We hadden een druk programma voor dit kampeerweekend. Om 14.10 uur zouden we gaan golfen maar we wilde ook nog even naar de kermis in Weert gaan. Gelukkig konden we een andere starttijd krijgen op de golfbaan. 12.40 uur. Het was 20 minuten rijden naar de golfbaan. Maar eerst even een broodje en moeders een mini pizza.

Vlak voor onze starttijd stonden we bij hole 1. Het was druk want er stonden al vier heren te wachten. Maar geen gehaast of gepush. Relaxte Brabanders. We konden op tijd vertrekken maar hadden geen tijd gehad om in te slaan op de driving range. Nu maar hopen dat de eerste bal goed ging. Het was prettig dat we de baan al een beetje kende. Onze zoon speelde de sterren van de hemel en verlaagde zijn handicap met 1 hele punt. Onze handicap bleef gelijk.

Kamperen & golfen

Houd je van kamperen en golfen? Op een kwartiertje rijden van camping TerSpegelt ligt Burggolf Golfclub Gendersteyn, Veldhoven (25 holes). Nog dichterbij ligt de golfbaan: Hof van Heden (18 holes par 3 golfbaan) Maar ook net over de grens in België ligt een golfbaan. In de plaats Mol: Steenhoven Country Club.

Kermis Weert

We hadden een druk programma en moesten snel weer verder. We reden eerst naar Budel voor heerlijke worstenbroodjes en vervolgens naar Hamont in België om daar goedkoop te tanken bij Umans. (1,67.9) Mijn vrouw gaat graag naar de kermis in Noord Brabant. Ze wist, toen we vrijdagochtend wegreden, dat er tijdens ons kampeerweekend in Weert Kermis was en dus gingen we naar Weert. Vlakbij het centrum konden we onze auto kwijt. Het was vrijdagmiddag half vijf maar al best wel druk op de kermis. Door de hele stad stonden kermisattracties en diverse eetkraampjes. Na 5 minuten was het al raak. Onze zoon en mijn vrouw konden het niet laten. Oliebollen.

Eigenlijk wilde we vanaf de kermis direct doorrijden naar mijn schoonpapa en zijn vriendin voor een bezoek maar we hadden onze kampeerstoelen buiten laten staan en het zou ‘s avonds flink gaan regenen. Ik had geen zin om natte stoelen in de caravan te leggen en dus besloten we terug te rijden naar de camping. We waren nog net op tijd. Na een gezellig familiebezoek kwamen we laat weer terug op de camping. Gelukkig ging de slagboom nog open.

Zwemmen binnenzwembad recreatiepark TerSpegelt

De volgende morgen regende het. Gelukkig zaten we warm en droog. Naast ons stonden twee tentjes waarin kleine kinderen sliepen. Hopelijk hadden ze een goede slaapzak. Het koelde toch af. Het voordeel van een grote camping is het grote aanbod voorzieningen voor jong en oud. Zeker als het weer wat minder is. We hadden al snel besloten om te gaan zwemmen in het overdekte zwem- en speelparadijs. Bij de ingang stonden toegangspoortjes die open gingen met een pasje. In het zwembad was het gezellig druk. Het water was aangenaam warm. Zelfs mijn vrouw kon er zo inlopen. Voor de kleinste was er een kleuter / peuterbad met waterattracties. Tevens kon je even relaxen / bubbelen op de bruisbank of van de lange glijbaan racen.

Had je geen zin meer om te zwemmen dan kon je gaan klimmen, klauteren en kliederen met zand in overdekte water- en zandspeelparadijs SterrenStrand. Een overdekte ruimte met klim- en klauterkastelen

Nu we toch vlakbij Belgische grens waren wilde we uiteraard Belgische frieten gaan eten. Op een paar kilometer van de grens lag de Abdij van Postel. Bij deze abdij stonden een groot aantal frietkramen. Met hoge verwachtingen reden we naar België. Toen we eindelijk het parkeerterrein hadden gevonden (zaterdagmiddag 13.00 uur) was het uitgestorven. Geen frietkar was open. Daar zaten we dan. Drie hongerige wolven uit Nederland.

Goedkoop tanken in België & bezoek Abdij Postel

Met de huidige benzineprijzen in Nederland loont het zeker om even in België te tanken als je toch in de buurt bent. Vanaf de camping was het naar de plaats Postel in België slechts 9 minuten rijden.

Klik HIER voor meer informatie over de Abdij Postel

Frituur PASEO

We besloten op zoek te gaan naar een frituur. Onderweg kwamen we langs een Carrefour. We moesten even stoppen. In Nederland waren de prijzen omhoog gegaan bij de supermarkten maar in België waren de prijzen nog veel hoger. We schrokken ervan. Voor een paar boodschappen waren we 25 EUR kwijt. Een zak met Madeleines had de kassa niet gehaald en was bijna. De caissière keek ons verbaast aan.

Bij de supermarkt kregen we een tip voor een goede frituur. Die bleek pas om 16.00 uur open te gaan. Toen we besloten onze ‘friet missie’ te staken en naar de camping te rijden kwamen we onderweg een frituur tegen die wel open was. Frituur Paseo. Het adres: Postelsesteenweg 41, 2400 Mol, België

We gingen er voor! Frikandel XXL en friet middel met Belgische mayonaise en satésaus. Het was teveel. Uiteindelijk hebben we de frikandellen meegenomen naar de camping. Hapje voor de avond!

Wandelen & fietsen vanaf Natuurpoort TerSpegelt (direct tegenover camping TerSpegelt)

Wil je tijdens je kampeervakantie op camping TerSpegelt de prachtige Brabantse Kempen ontdekken? De bourgondische grensstreek met een rijke historie. Vanaf een Natuurpoort TerSpegelt (een herkenningspunt / startpunt) zijn er diverse wandel, mountainbikeroutes en fietsroutes. In Noord Brabant zijn er diverse Brabantse Natuurpoorten. Zij zijn dé startpunten voor een fiets- of wandeltocht door de Brabantse natuur. Ze zijn gelegen aan prachtige natuurgebieden, er is altijd een horecapunt, leuke fietsroute- en wandelroutes, voldoende parkeergelegenheid en informatie over de natuur en de routes. Het adres van Natuurpoort TerSpegelt: Postelseweg 88, Eersel

Klik HIER voor meer informatie over Natuurpoorten

Na het snacken in België was het tijd om wat calorieën te verbranden. Onze zoon drukte zijn snor en pakte snel zijn Nintendo Switch om te gaan gamen met vrienden. Samen gingen wij op stap en besloten we blauwe route van drie kilometer te lopen. Een prachtige wandeling door de natuur.

We waren nog niet 5 minuten terug of onze zoon wilde graag nog een keer zwemmen. Gelukkig had ik de twee fietsen van de caravan gehaald. Moeders werd na veel gesmeek overgehaald om mee te gaan. Toen ze terugkwamen was de koek echt op.

De volgende morgen moesten we op tijd weer vertrekken. Nu scheen de zon volop en was het al snel 17 graden. Wij balen maar we hadden een afspraak en moesten om 13.00 uur daar zijn. Na een snel ontbijt reden we weer naar huis. (stalling). Nu hadden we nog maar 4 weken om een andere leuke camping in Noord Brabant te zoeken voor de herfstvakantie.

IMPRESSIE CAMPING TERSPEGELT

ONLINE BOEKEN FAMLIECAMPING TERSPEGELT / RECREATIEPARK TERSPEGELT

KAMPEREN NOORD BRABANT / CAMPINGS NOORD BRABANT

Op zoek naar een camping in Noord Brabant?

BLOG KAMPEREN HERFSTVAKANTIE

Kamperen Veluwe, herfstvakantie 2021 ❤️ GewoonKamperen.nl ❤️

Mooie campings met binnenzwembad / overdekt zwembad in❤️ Nederland (gewoonkamperen.nl)

Reisverslag kamperen op de Paalberg recreatiepark, herfstvakantie 2020 ❤️GewoonKamperen.nl

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

MEER BLOGS

Goedkoop kamperen in mooi Nederland 2023 – GewoonKamperen.nl

VROEGBOEKEN KAMPEERVAKANTIE / CAMPINGVAKANTIE 2023 ❤️ GewoonKamperen.nl

Kamperen Denemarken, zomervakantie 2022 ❤️ GewoonKamperen.nl

Goedkope kampeerartikelen & campingartikelen ❤️ GewoonKamperen.nl

Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

KAMPEREN POLEN & KAMPEREN DUITSLAND DEEL 1 ❤️ GewoonKamperen.nl

Op zoek naar voortentverlichting, sfeerverlichting & feestverlichting op de camping of in de tuin? Ga naar: Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Meer artikelen op de No.1 kampeerblog: gewoonkamperen: goedkope kampeerartikelen / online kampeerwinkels / zelfvoorzienend kamperen met eigen camping sanitair

Goedkope campingverlichting / kampeerverlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Campingartikelen & kampeerartikelen (vier online kampeerwinkels) ❤️GewoonKamperen.nl

Kamperen zonder sanitair maar met een douche tent & buitendouche ❤️ GewoonKamperen.nl

Goedkoop campingservies kopen ❤️GewoonKamperen.nl ❤️

Goedkoop SUP board / paddle board kopen ❤️ GewoonKamperen.nl

Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Bol AlgemeenBol Algemeen

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!