Home Reisverslag Nederland Weekendje kamperen Lelystad & shoppen Batavia outlet

Weekendje kamperen Lelystad & shoppen Batavia outlet

door GewoonKamperen

Op 24 juni waren we 16 jaar getrouwd. Ter gelegenheid van deze speciale dag gingen we weekendje kamperen. Onze zoon had een studiedag en dus konden we al op vrijdag weg. Vliegen was geen optie. We hadden geen zin om op Schiphol in de rij te gaan staan. We hadden in eerste instantie het plan om in Noord Brabant te gaan kamperen op Recreatiepark TerSpegelt in Eersel maar het weer daar zou heel slecht worden. Regen en onweer. We hadden toen tot het laatste moment gewacht met het boeken van een camping. We wilde ook nog even shoppen in Batavia Stad Fashion Outlet. De sale was begonnen. We zochten dus een camping in de buurt van de outlet. In eerste instantie dachten we even om naar camping De Paalberg te gaan maar daar weer ook niet best.

Uiteindelijk kozen we voor een camping niet ver van Batavia Stad Fashion Outlet. Op 10 minuten rijden van de outlet lag minicamping Camping ’t Oppertje (ZOOVER 8.8). We kregen op veld B plek 14. (Adres: Camping ’t Oppertje Uilenweg 11 8245 AB Lelystad)

Vrijdagochtend vertrokken we rond 10.15 uur richting Lelystad. We waren immers vanaf 11.30 uur welkom op de camping. Vanaf 12.00 tot 14.00 uur was de receptie gesloten en dus wilde we voor 12.00 uur aankomen op de camping. Via Utrecht reden we zonder files naar Lelystad. Ik denk dat onze navigatie de kortste route had gekozen. Toen we de snelweg af waren reden we alleen nog maar over B-wegen richting de camping en kwamen we door de prachtige Oostvaardersplassen. We waren aangenaam verrast. We hadden alleen maar weilanden verwacht maar de natuur was prachtig. Na een vriendelijke ontvangst reden we naar onze kampeerplaats. Wat een aangename verrassing was dit. Een kleine, relaxte camping midden in het groen. Dit hadden we nooit verwacht. Je hoorde de vogels fluiten. De camping stond bijna helemaal vol. Het was een mix van caravans en campers. Er stonden Nederlanders en Duitsers. Het was gelukkig droog toen we onze caravan neer moesten zetten.

Naast ons hadden we een camperplaats met een Duits stel. Aan de andere kant stond een ouder Nederlands koppel. Zij kregen hun drie kleinkinderen voor een weekend op bezoek.

Na een broodje buiten in zon reden we vanaf de camping naar de outlet. Op vrijdag was het toch wat rustiger dan in het weekend. Het was slechts 10 minuten rijden. Het was gezellig druk. Er was regen voorspeld maar zo nu en dan scheen zelfs de zon even. Bij de outlet hebben we altijd een winkels die we zeker even willen bezoeken. De eerste winkel is altijd Columbia. We moesten voor onze zoon nog een jas hebben. Mijn vrouw had een jas gevonden en deze werd door onze zoon meteen goedgekeurd. Zo snel hadden we nog nooit een nieuwe jas gevonden. Omdat onze zoon shoppen helemaal niet leuk vind moeten we hem een beetje paaien. Na een aantal winkels gingen we naar de Mc Donalds. Ik had op zijn advies een Mc Donalds app met aanbiedingen op mijn telefoon geïnstalleerd. Je kon ook punten sparen voor bijvoorbeeld een Big Mac.

Ik weet niet wat het is maar vrouwen, althans de meeste, zijn in staat om de beste deals te vinden. Ze nemen de tijd om goed te kijken in alle hoeken van de winkel. Ik ben te onrustig. Deze keer vond zijn vrouw twee prachtige polo’s in een vol kledingrek. Dat was mooi. Bij drie items 20% korting. Op 1 of andere manier gaat de tijd altijd sneller als je in een outlet bent. Rond half 6 reden we pas weer terug naar de camping. Geen rit van anderhalf uur maar 10 minuten naar de camping. Dat was lekker. In de auto besloten we ons mini grillplaatje ‘s avonds te gaan gebruiken. Op de weg terug reden we langs een grote AH. Daar meteen maar even gestopt om een salade en wat vleesjes te halen.

Na een korte ontdekkingstour over de camping en een wandeling naar en langs het water was het tijd voor een ‘grill sessie’. Het oventje werd buiten gezet. In de vriezer van de caravan lagen aardappelpartjes. Ook ging ons mini grillplaatje aan. Van tevoren wel even gekeken hoeveel Ampère stroom we hadden. Zes Ampère = 1300 Watt. Het Tristar oventje gebruikte 800 Watt en de Princess grillplaat 450 watt. Totaal 1250 Watt. Het kon net! We hadden voor de zekerheid maar even de koelkast even uitgezet. Onze buurman zat al te kijken. Gaan ze het redden met de stroom.

Tristar mini oven voor de caravan
camping oventje

In de caravan hebben we verschillende sportartikelen liggen waaronder tafeltennisbatjes. Op de camping hadden ze tafeltennistafel en dus moest er gespeeld worden. Mama mocht niet mee doen. Het werd een vader zoon wedstrijd. ‘Hard tegen hard’. Wie werd de tafeltennis koning van de dag. Tijdens onze kampeervakantie op Golf & Recreatiepark ’t Caves in Wintelre hadden we al een aantal wedstrijden gespeeld maar nu ging ‘THE BATTLE’ verder op camping ‘t Oppertje.

kampeerblog: GEWOON KAMPEREN.NL

Goedkoop tafeltennisbatje kopen?

Camping ’t Oppertje, Lelystad

Het Oppertje is een kleine camping met 70 kampeerplaatsen met 6 Ampère middenin Nationaal Park Nieuw Land vlakbij Lelystad. De camping ligt aan een meer / recreatieplas Het Bovenwater en is omgeven door bos. De camping heeft ook een aantal blokhutten en een vakantiewoning.

Faciliteiten camping ‘t Oppertje, Lelystad

De camping heeft een modern toiletgebouw met toiletten, ruime douches, afwasplaatsen en speciale ruimtes voor babyverzorging & mindervaliden (Een douchebeurt kost 0,50 cent) Zorg dat je een muntje meeneemt!

Wasserette, gratis wifi, overdekte BBQ / picknick hut, watersportmogelijkheden: surfen, zeilen of vissen bij Paradiso, fietsverhuur, glijbaan, trampoline, klimrek, zandbak een tafeltennistafel.

Kamperen & vissen

Zin om tijdens je kampeervakantie te vissen? In de buurt van de camping ligt Vispark Toms Creek. Het grootste vispark van Nederland met diverse visvijvers. (forel, karper, steur en meerval) Op de camping kan je dag- en / of weekvergunningen kopen.

Zwemmen & watersport naast de camping

Naast camping ‘t Oppertje ligt zeil- en surfplas Het Bovenwater. Deze plas uitermate geschikt voor zowel de beginnende als meer ervaren watersporter. Bij Surfschool Paradiso kan je een surfplank, kano of waterfiets huren. Paradiso heeft ook een midgetgolfbaan en verhuurt trapskelters en ligbedden. Adres Surfschool Paradiso: Surfschool Paradiso, Uilenweg 8 in Lelystad

Zandstrand vlakbij de camping

Vlakbij camping ‘t Oppertje ligt heeft prachtig, kindvriendelijk langzaam aflopend zandstrand. Toen wij er waren was het net te fris om te gaan zwemen of de kano op te blazen maar zeker een plek om terug te komen

Wandelen & fietsen Flevoland

Vlakbij de camping het Oppertje ligt Nationaal Park Nieuw Land. Een natuurgebied bestaat uit de Lepelaarplassen, de Oostvaardersplassen, het Markermeer en de Marker Wadden. Vanaf de camping zijn er diverse wandel- en fietsroutes.

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

De volgende morgen scheen het zonnetje. De kans op een heerlijk ontbijt op de camping. Elke zonnestraal wilde we pakken. Kamperen is buitenleven. Onze stoelen had ik ‘s avonds onder een zeiltje tegen de caravan aangezet en waren dus droog gebleven. Ons grillplaatje werd weer gebruikt. Nu werden er eieren op gebakken. Handig multifunctioneel ding.

Naast ons waren de kleinkinderen van onze buren aangekomen. Opa en oma hadden ze opgehaald uit Amsterdam. Drie kinderen, 2 meisjes en 1 jongen. De oudste was 14 en verstandelijk gehandicapt. Ze liep meteen naar ons toe om zich voor te stellen. Fenna. Wat een super lieve jonge dame. Super sociaal en gezellig. Ze wilde alles van ons weten. Deze dame was socialer dan een groot deel van Nederland. Elke keer dat ze moest plassen kwam ze buurten en werd dan door opa of oma aangespoord door te lopen. Ze wilde niet in haar broek plassen. Zo lief deze dame. Het zijn soms de kleine dingen die het doen.

Na een partijtje tafeltennis gingen we erop uit. Mijn vrouw had iets leuks gevonden om te doen. We gingen naar het gratis belevenissenbos aan de andere kant van Lelystad. Het grootste en meest avontuurlijke speelbos van Nederland van 40 hectare met talloze speelplekken, tientallen speelaanleidingen, kilometers aan routes en waterpartijen.

Onze zoon had een opblaaskano gekregen en wilde liever gaan kanoën. Dit leek ons geen goed idee met de kans op onweer. Na 20 minuten rijden stonden we bij een parkeerplaats bij het bos. Er waren twee (struin) routes. We hebben beide routes gelopen. Vrouw en kind hebben de elementen getrotseerd en liepen op blote voeten door de modder. Een klimparcours over het water werd zonder nat pak succesvol afgerond. Een stormbaan werd bedwongen. Kortom een inspannende excursie.

Toen we na een paar uur terugkwamen op de camping was het even tijd om te relaxen. Even niets. Onze zoon ging voetballen, zijn golfswing oefenen met een softbal en pingpongen met onze Duitse overburen. ‘s Avonds ging de grill weer aan en werden daarna de badminton rackets uit de caravan gehaald. Overal waren mede kampeerders bezig met spelletjes. Onze buren speelde KUBB, aan de overkant zaten ze te kaarten en schuin achter ons speelde ze Jeu de Boules.

Het lijkt wel of we op de camping altijd helemaal tot rust kunnen komen. Slapen ook beter op de camping dan thuis. Al snel kon ik mijn ogen ‘s avonds niet meer open houden. (21.30 uur) Onze zoon zat op zijn IPad filmpje te kijken. De koek was op. De volgende morgen kregen we te horen dat onze zoon tot diep in de nacht was doorgegaan. We waren in slaap gevallen en hij had ons niet horen zeggen dat hij naar bed moest gaan. Hij nam het ervan!

We waren de volgende morgen vroeg op en besloten een wandeling te maken voordat we naar huis zouden gaan. Broodje mee. Onze zoon op de E-Step. Hij had geen zin om te lopen. Daar liepen we dan, op zondagochtend in Flevoland, in het bos.

Wat een super geslaagd kampeerweekend was dit geweest. Lelystad leeft. Nog een paar weken en dan zomervakantie. Op naar Duitsland en Denenmarken!

Kamperen Flevoland / campings Flevoland

ANWB Camping – Zoek en boek meer dan 9000 campings in 27 landen

Heeft je kampeeruitrusting een upgrade nodig? Vind hier goedkope kampeerartikelen voor caravan, camper, vouwwagen, tent!

Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Goedkope kampeerartikelen & campingartikelen ❤️ GewoonKamperen.nl

Goedkoop lichtsnoer / lichtslinger binnen & buiten voor de camping / tuin ❤️ (gewoonkamperen.nl)

Fakkels & lantaarns voor camping & tuin ❤️GewoonKamperen.nl

Goedkope kampeerproducten ❤️ kampeerartikelen ❤️ campingproducten (gewoonkamperen.nl)

Goedkope insectenlamp / vliegenlamp / muggenlamp kopen ❤️GewoonKamperen.nl

Goedkope Solar kampeerproducten ❤️ GewoonKamperen.nl ❤️

GOEDKOPE TENT KOPEN: DECATHLON ONLINE KAMPEERWINKEL ❤️ (gewoonkamperen.nl)