Home Reisverslag Nederland Weekendje winterkamperen vakantiepark Kijkduin

Weekendje winterkamperen vakantiepark Kijkduin

door GewoonKamperen

Sinds de herfstvakantie waren we niet meer gaan kamperen. In de kerstvakantie waren we op vakantie naar Curaçao geweest. Zin in zonnige / tropische vakantiebestemming? Lees dan mijn vakantieblog op ReinoudReist: Reisverslag Curaçao december 2022 deel 1 – Reinoudreist.nl) en het plan was om na Curaçao op 2 januari gewoon te gaan kamperen in Noord Brabant. Maar jammer genoeg kwamen we alle drie snip verkouden terug op Schiphol. Onze kampeervakantie in de tweede week van de vakantie ging niet door.

Last minute besloten we een weekend te gaan winterkamperen aan de Nederlandse kust. We wilde niet te ver rijden voor twee nachtjes weg.

Toen we net onze caravan hadden gekocht was de eerste camping die we bezochten: vakantiepark Kijkduin van Roompot in Zuid Holland (Zie kampeerblog: EERSTE KEER KAMPEREN MET DE CARAVAN 2019). Deze camping / dit vakantiepark was ons toen goed bevallen en dus besloten we na een aantal jaar terug te gaan. Destijds wisten we helemaal niets van kamperen en hadden we nog nooit gekampeerd in / met een caravan.

Op woensdag had ik last minute een kampeerplek geboekt en vrijdagmiddag reden we vanuit de stalling richting Kijkduin. Volgens de routeplanner een ritje van nog geen half uur tenzij je in de file staat met iedereen die graag op vrijdag naar huis wil. Na ruim een uur stonden we bij de ingang van het vakantiepark. We zagen meteen dat het park een upgrade had gehad. Een net bord bij de ingang en een nieuwe receptiegebouw. We hoefde niet lang te wachten en werden vriendelijk geholpen. De wifi op het park was gratis. We kregen het wachtwoord mee.

Het was droog. We reden naar onze kampeerplaats. Nummer 292. Tot onze verbazing waren er meer mensen aan het winterkamperen. Tegenover ons stond een ouder echtpaar met een caravan, in de hoek van het veld stonden twee grote caravans en een camper uit Duitsland en achter ons stonden twee mega Adria campers. We waren niet alleen, zelfs niet halverwege februari. Omdat het al donker werd moesten we even snel schakelen. (pootjes draaien, elektriciteit aansluiten, water halen, toiletvloeistof bijvullen, etc.) Iedereen zat al lekker in zijn camper of caravan.

We hadden geen eten voor de eerste avond gemaakt en geen plannen gemaakt voor dit weekend. Ik had wel de gasfles uit de auto gehaald en in de dissel gezet maar nog niet aangesloten. We hadden geen zin om te koken en dus moest er iets gehaald worden. Eigenlijk was er maar 1 optie: friet / patat halen. De mannen gingen in de centrale gebouw van de camping friet halen en moeders haalde het campingoventje uit de caravan voor de oven snacks.

Toen we naar de snackbar liepen zagen we dat Roompot Kijkduin echt een flinke update / upgrade had gehad. Ze hadden o.a. een prachtig multi sportveld / speelveld, minigolf, padel baan. Het hoofgebouw was ook helemaal vernieuwd, althans voor ons. Er was een gezellig eet café, afhaal pizzeria, een prima snackbar en een nette supermarkt.

We hadden trek dus bestelde we een bucket met friet. We werden vriendelijk en snel geholpen. De laatste keer bij Roompot moesten we namelijk 35 minuten wachten. Gelukkig stonden we in de buurt dus konden we snel eten. Op de emmer met friet stond een mooie tekst: A good holiday is a collection of tasty memories. En zo is het maar net!

A good holiday is a collection of tasty memories

Roompot vakantieparken

Roompot is de grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland en Europa’s nummer twee. Meer dan 2.100 medewerkers staan dagelijks klaar om de gasten te laten genieten van een welverdiende vakantie. Zo worden er ieder jaar zo’n 13 miljoen overnachtingen geboekt in de meer dan 17.000 vakantieaccommodaties

In totaal heeft de groep meer dan 185 vakantieparken in Nederland en andere Europese landen in het portfolio, van premium resorts tot comfortabele parken en aantrekkelijke campings.

Vakantiepark Roompot / camping Roompot / glamping Roompot Kijkduin

Aan de Zuid Hollandse kust in de kustplaats Kijkduin ligt Roompot vakantiepark Kijkduin / Roompot camping Kijkduin. Het kindvriendelijke park vlakbij zee heeft een aantrekkelijk en divers aanbod vakantie accommodaties (luxe) chalets, bungalows, strandhuisjes), glampingtenten en natuurlijk kampeerplaatsen / camperplaatsen met of zonder privé sanitair.

Het familievriendelijke Roompot Kijkduin heeft ook een groot aanbod faciliteiten voor jong en oud:

Verhuur (kinder-) fietsen, skelters en bolderwagens
Overdekt zwembad
Peuter-/ kleuterbad
Solarium
Supermarkt
Wasserette
Eetcafé / bar
Snackbar
Activiteitenprogramma
Animatieteam met activiteiten voor alle leeftijden
Kids Club

Faciliteiten voor kampeerders

Afwasplaatsen
Babywasgelegenheid op camping
Gratis warme douches in verwarmde sanitairgebouwen
Huisdieren op camping welkom
Stortplaats chemisch toilet
Wascabines

Sanitairgebouw camping Kijkduin / vakantiepark Roompot

De volgende morgen waren we voor ons doen laat op. We hadden geen haast. Rond de lunchtijd zou alleen een goede vriend vanuit Den Haag naar ons toe komen. Het was bewolkt maar niet koud en er stond weinig wind. Na een bezoek aan het sanitairgebouw, werden er zoals dat bij ons gebruikelijk is eieren gebakken voor het ontbijt. Daarna snel onze jassen aan voor een lange strandwandeling. Onze zoon had speciaal voor het strand zijn metaaldetector meegenomen. Voordat we naar het strand liepen moest ik nog wel even een schep uit de dissel halen.

Binnen 10 minuten stonden we op het prachtige zandstrand bij Kijkduin. Lekker even uitwaaien. Het was heerlijk rustig. Onze zoon hoorde steeds signalen en dus moest er veel gegraven worden. We hoopte op ‘grote schatten’, het liefst mooie kettingen of ringen maar we haalde vooral veel rommel uit het zand. Spijkers, stukjes ijzer, lipjes van blikjes, etc.

Rond13.15 uur liepen we naar de ingang van het park om onze ‘gast’ op te wachten. Deze had besloten sportief te doen en vanuit zijn woning in Den Haag naar Kijkduin te fietsen. Als een uitgeput paard kwam hij aangefietst. Hij dacht even snel naar het strand te fietsen maar dat viel even tegen. Gelukkig kon hij in de caravan even uitrusten. Dit was een goed lunch moment.

Na een hapje en drankje was het tijd om verder bij te kletsen tijdens een lange wandeling op het strand. We liepen naar de boulevard van Kijkduin. De verwachtingen waren na ons laatste bezoek enige tijd geleden hoog gespannen maar toen we daar aankwamen was het 1 grote bouwput. We moesten steeds omlopen, winkels waren weg of veranderd. Het zag er echt een beetje troosteloos uit. We wilde ergens in Kijkduin een drankje doen maar omdat het zo treurig was besloten we door de duinen terug te lopen naar de camping. Toen we bij onze caravan waren bleek het als 17.15 uur te zijn en onze gast moest nog drie kwartier fietsen. De koek was op na twee flinke wandelingen. Nu was het tijd om even te relaxen in de caravan.

De volgende morgen moesten we alweer naar huis. Maar voordat we gingen, gingen vrouw en kind nog even zwemmen. Intussen kon ik de afwas doen, toiletcassette leegmaken, spullen verzamelen en in de auto leggen en vast de auto voor de caravan zetten. Als ik naar huis wil dan moeten we snel schakelen. Een kwartier nadat alles klaar was kwam de familie vrolijk aangelopen. Het watertemperatuur van het zwembad was prima. Het zwembad was goedgekeurd.

Jammer genoeg zat het er weer op en reden we enigszins moe maar voldaan terug naar onze caravanstalling.

Op zoek naar voortentverlichting, sfeerverlichting & feestverlichting op de camping of in de tuin? Ga naar: Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Meer artikelen op de No.1 kampeerblog: gewoonkamperen: goedkope kampeerartikelen / online kampeerwinkels / zelfvoorzienend kamperen met eigen camping sanitair

Goedkope campingverlichting / kampeerverlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Campingartikelen & kampeerartikelen (vier online kampeerwinkels) ❤️GewoonKamperen.nl

Kamperen zonder sanitair maar met een douche tent & buitendouche ❤️ GewoonKamperen.nl

Goedkoop campingservies kopen ❤️GewoonKamperen.nl ❤️

Goedkoop ❤️ Mepal campingservies kopen ❤️ GewoonKamperen.nl

Goedkoop SUP board / paddle board kopen ❤️ GewoonKamperen.nl

Kampeerverlichting ❤️ camping verlichting ❤️ GewoonKamperen.nl

Aanbieders goedkope kampeerartikelen & outdoor artikelen / betaalbare kampeerspullen

Bol AlgemeenBol Algemeen

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!