Home Reisverslag Nederland Nachtje kamperen & golfen op Golf & Recreatiepark ‘t Caves in Wintelre

Nachtje kamperen & golfen op Golf & Recreatiepark ‘t Caves in Wintelre

door GewoonKamperen

Na onze heerlijke kampeervakantie in Polen en Duitsland wilde we toen we thuis waren meteen weer op stap. Kamperen is verslavend. We wilde graag naar een camping naast of vlakbij een golfbaan. Op die manier konden we twee passies combineren.

Als je even helemaal weg wilt zijn is het handig om een camping te boeken waar je in het laagseizoen zelf mag bepalen wanneer je komt en gaat. Als je bijvoorbeeld op zaterdag in de ochtend op de camping mag komen dan heb je nog een hele dag en als je dan pas zondagmiddag hoeft te vertrekken dan heb een mini kampeervakantie en het gevoel dat je echt even weggeweest ben.

Zaterdagochtend reden we op tijd naar de caravanstalling. We wilde op tijd in Noord Brabant zijn. De avond ervoor hadden we onze caravan vast in orde gemaakt. Voorraden aangevuld, bedden verschoond en gecheckt of we nog iets miste. Het was vanaf de stalling naar Golf & Recreatiepark ’t Caves in Wintelre 135 kilometer (1 uur, 35 minuten)

Volgens Buienradar zou het een super zonnig weekend met zomerse temperaturen worden. Toen we rond tien uur bij onze stalling wegreden was het zwaarbewolkt en 14 graden. Onderweg leek het wel of half Nederland nog op vakantie was of ging. Overal zag je op de snelweg caravans en campers rijden. De schoolvakanties waren voorbij. De kampeerders zonder kinderen gingen nu met vakantie. De zogenaamde grijze golf ging kamperen.

We gingen een weekendje kamperen (1 nachtje) in Noord Brabant in het plaatsje Wintelre, niet ver van Eindhoven. Op de heenweg namen we de afslag Eindhoven airport en reden we praktisch langs het vliegveld. Uiteindelijk moesten we nog over een onverharde weg een paar honderd meter rijden om bij Golf & Recreatiepark ’t Caves te komen. Op de parkeerplaats was het druk. Er waren veel mensen aan het golfen. We waren naar het zonnige zuiden gereden maar de zon was nergens te bekennen!

Golf & Recreatiepark ’t Caves

We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaresse van de camping, haar man kwamen we later tegen in de golfshop. Zij liep mee om ons de plekken te wijzen waaruit we konden kiezen. We kozen voor een kampeerplaats in de hoek van de camping. We konden vanaf deze plaats een stukje van de golfbaan zien en mensen horen afslaan. Overal op de camping zag je golftassen staan of liepen mensen van en naar de golfbaan.

ANWB Camping – Zoek en boek meer dan 9000 campings in 27 landen

GOLFEN & KAMPEREN of KAMPEREN & GOLFEN

Golf & Recreatiepark ’t Caves is een kleinschalige rustige camping in de buurt van het centrum van Wintelre in het gezellige en bourgondische Noord Brabant. De camping ligt naast een 9 holes golfbaan met een lengte van een afstand van 3837 meter. (NGF B status), met uitgebreide oefenfaciliteiten / golfschool (driving Range met 36 afslagplaatsen, waarvan 12 overdekt) en de par-3 golfbaan van 726 meter. Je kan rechtstreeks vanuit de camping naar de golfbaan lopen. Het schijnt dat de rode afslag van hole 3 van de 9 holes baan de moeilijkste is in Nederland.

De camping heeft 20 seizoensplekken en 30 tourplaatsen met 10 Ampère van gemiddeld 100m2 en twee groepsaccommodaties. De camping heeft een centraal gelegen toiletgebouw met vloerverwarming (toegankelijk voor minder validen) Het toiletgebouw bestaat uit toiletten, douches, (af)wasbakken, wasmachine en droger. De camping heeft ook gratis wifi, een kantine met twee biljarttafels en een terras. (Een restaurant / snackbar ligt binnen 100 meter en een supermarkt op 1 km. Daarnaast heeft de camping ook een Jeu de boules baan, minigolf, tafeltennistafel en een voetbalveld.

Golf & Recreatiepark ’t Caves
Golf & Recreatiepark ’t Caves: KAMPEREN & GOLFEN

We hadden om drie uur de grote baan gereserveerd. Eerste 9 holes. Het gras was nog vochtig en het was nog steeds maar 16 graden. We hoopte dat straks de zon toch door zou breken. Als we in Noord Brabant dan halen we altijd worstenbroodjes en dus had mijn vrouw al een adresje gevonden. De enige bakker in Wintelre: bakkerij Driessen. Daarna nog even wat boodschappen doen bij de Coöp. Deze supermarktketen hebben we niet in onze woonplaats. Ze hadden al kruitnoten in de aanbieding! In september!

Voordat we gingen spelen wilde we nog wel even inslaan op de driving range. Voor 1 euro kreeg je 25 ballen in een grote emmer. Vanaf de afslagplaats op de driving range zag je regelmatig vliegtuigen langskomen. De landingsbaan lag vlakbij. De lucht begon al lichter te worden. Een flauw zonnetje liet zich nu zien. Er werd door een pro een golf les gegeven aan een grote groep. Er werd veel gelachen. De sfeer was echt top. Geen bla bla. Brabantse gezelligheid.

Om 15.00 uur was het zover. Hole 1. De baan zag er verzorgd uit. Het zonnetje kwam nu echt door. Het was heerlijk om met dit weer in de herfst te golfen. De golfbaan had smalle fairways. Je moest dus goed opletten. Sommige holes kruiste elkaar. Was wel even onduidelijk wie dan eerst mocht afslaan. Al met al hadden we ons goed vermaakt.

Nu de zon weer volop scheen in het Brabantse land konden we het niet laten om nog een keer onze BBQ tevoorschijn te halen. Het leek wel zomer.

’s Avonds werd er nog even geoefend op de putting green. Een wedstrijdje over 18 holes. Minst aantal slagen per hole kon een punt verdienen. Toen de zon bijna onder ging werd het snel koud en was het tijd om snel naar de warme caravan te gaan.

De volgende morgen waren we op tijd op. We werden gewekt door de motoren van een vliegtuig.  Het was onbewolkt. We gingen op bezoek bij mijn schoonpapa in de buurt van Eindhoven.

Oorspronkelijk was het plan om na dit bezoek naar huis te rijden. Omdat er niemand onze plaats had geboekt mochten we van de kampeereigenaar nog wel even blijven staan. We hadden nu twee opties. Alsnog vertrekken om op tijd terug te zijn voor de race van Max of nog de par 3 baan te spelen in dit mooie weer. Er was nog plek om 14.20 uur.

We besloten om toch de par 3 baan te spelen en ons korte spel te oefenen. We hadden thuis de race al opgenomen. Er stond nauwelijks wind. De holes waren leuk om te spelen. Soms met aparte hindernissen. Hoge bomen, struiken, een hegje en een grote bunker rondom de hele green.

Nu moesten we nog even de caravan in orde maken voor vertrek. We wilde niets horen over de wedstrijd. Eigenlijk gingen we iets te gehaast weg. Normaliter heeft ieder zijn eigen taken. Nu liep dat een beetje door elkaar. Niet doen! Toen onze overburen ons uitzwaaide zagen zij dat we het neuswiel niet omhoog hadden gedaan. Heel stom. Voor de zekerheid nog een keer alle ramen en dakluik en caravanpootjes gecontroleerd. Een checklist is en blijft toch handig.

Kampeertips

• Doe altijd je disselhoes over dissel. Het koelt in de herfst en winter snel af en het wordt buiten snel vochtig. Bescherm je snoeren. (elektriciteit)
• Vergeet niet je disselslot te gebruiken als je op je kampeerplaats staat. Deze ben je zo vergeten te monteren. Weg is pech!
• Haal je caravanspiegels van je auto!
• Check altijd even of je verlichting van je caravan goed werkt voordat je wegrijdt.
• Zorg voordat je wegrijd naar de stalling dat zoveel mogelijk vocht uit je caravan is verdwenen. Zet alle ramen even open, verwarming aan, zet de kussens even op z’n kant en laat de kastjes even luchten. Wij zetten altijd een vochtvreter in de keuken en de badkamer. Voorkom schimmel en nare luchtjes.

goedkope kampeerartikelen

Online aanbieders Golf & Recreatiepark ’t Caves

Op zoek naar een golfvakantie / kampeervakantie in eigen land of ben je een sportieve kampeerder en houd je van golfen, fietsen of wandelen? Golf & Recreatiepark ’t Caves biedt mooie arrangementen aan waarbij je het golfen en kamperen combineert.

Zie onderstaande aanbieders. Krijg de beste kampeerdeal!

Klik HIER voor CAMPING INFO & ONLINE BOEKEN (ANWBCAMPING)

Klik HIER voor CAMPING INFO & ONLINE BOEKEN (JETCAMP)

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!