Home Reisverslag Nederland Reisverslag weekendje kamperen op recreatiepark / camping De Paalberg

Reisverslag weekendje kamperen op recreatiepark / camping De Paalberg

door GewoonKamperen

Weekendje kamperen op recreatiecentrum / camping De Paalberg, Ermelo 2019

We konden het gewoon niet laten. Waren we verslaafd geworden aan kamperen? 15 jaar geleden was ik samen met mijn vrouw ook al eens op deze camping geweest. Toen gingen we met de tent op stap en waren we twee uur bezig met het opzetten van onze tent. Deze tent hebben we trouwens nog steeds.

Video impressie camping De Paalberg, Ermelo

Het was zover. We gingen terug. Terug naar camping De Paalberg in Ermelo. Maar nu met onze zoon. Zou het nog steeds zo leuke camping zijn. Last minute hadden we geboekt.

Camping De Paalberg is een gezellige ANWB erkende vijf sterren TOP camping ligt in een prachtig bos aan een mooi duingebied vlak in de buurt van Ermelo midden op de Veluwe en behoort tot de 40 beste campings van Nederland.

De prachtige, autovrije (familie) camping is dertig hectare groot en heeft 213 ruime kampeerplaatsen liggen in het bos en zijn verspreid over de camping. Op de camping is uw huisdier welkom.

Camping De Paalberg heeft een groot aantal faciliteiten voor jong en oud: speeltuintjes met diverse speeltoestellen, air trampoline, verwarmd binnenzwembad met een glijbaan, groot buitenzwembad, peuterbad, sauna en zonnebank, animatieteam (bingo, dansen, zingen, sporten, spelen en knutselen), midgetgolfbaan, tennisbaan, voetbalveld, basketbalveld. De camping heeft ook een snackbar, een Italiaans restaurant met buitenterras, een campingwinkel en een wasserette. Links van de ingang van de camping ligt een natuurklimpark met zeven uitdagende parcoursen.

Toen we aankwamen was de receptie nog dicht. Gelukkig konden we bij de beheerder van de camping terecht. We mochten een plek uitzoeken. Ik kon de auto en caravan gelukkig schuin voor de ingang parkeren. Als we de keuze hebben uit meerdere plekken dan lopen we het liefst even over de camping. Zo weten we ook hoe we moeten rijden en hoe we het beste de caravan kunnen neerzetten. Het was rustig op de camping. We hadden een hoekplek met veel privacy uitgekozen. Leuk al die bomen maar de zon was ver te zoeken. Aan de zijkant van onze standplaats vonden we een klein plekje waar de zon scheen.

Tip! Kijk even waar de zon opkomt (oosten) en onder gaat. (westen) voordat je een plek reserveert.

Als ‘geoefende’ kampeerders hadden we onze caravan zo op zijn plaats. De voortent hadden we niet opgezet. Het was tijd om de camping te verkennen. Camping de Paalberg had een groot binnen- en buiten zwembad. Toen onze zoon dit zag moest er natuurlijk gezwommen worden. Altijd leuk. Het voordeel van dit binnenzwembad was de hoge watertemperatuur.

Naast het zwembad hadden ze net een nieuw Italiaans restaurant geopend: La Foresta. Na het zwemmen hadden we twee opties: friet of pizza. Het werd pizza. Ondank de vriendelijke bediening was ik niet onder de indruk van mijn pizza. Daarna snel terug naar de caravan. Kachel aan. Het was doodstil. We stonden midden in een bos en hadden geen buren. Je komt meteen tot rust. Een bos ontspant.

De volgende morgen kregen we bezoek. Berry, Mascha en Maxime uit Harderwijk zouden even langs komen. Het weer was prima en uiteindelijk zaten we heerlijk in het zonnetje bij het Italiaanse restaurant op een terras. Onze zoon en Maxime waren aan het spelen. Super leuk. De volgende keer zouden wij naar hun kant op komen. Ze woonde op slechts 10 minuten rijden.

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

Vanaf het terras zagen wij steeds meer mensen bij het buitenzwembad op bedjes liggen. Dit was een goed idee. Goed voorbeeld doet volgen. Onze zoon wilde toch graag weer zwemmen. Hij kon binnen gaan zwemmen en wij konden buiten op een bedje gaan liggen. En dat eind september. De tijd vloog voorbij. Wie had dat gedacht en de voorspellingen voor de zondag waren nog beter.

Na zo’n relaxte dag had geen van ons nog zin om te koken. We hadden ook niet veel meer in de caravan liggen en dus werd er friet gehaald. Lekker makkelijk. Het weer was nog zo goed dat we besloten nog een wandeling te maken. Binnen drie minuten liep je door een prachtig heideveld.

Heide bij camping De Paalberg

De volgende morgen ging de temperatuur snel omhoog. Eerst maar eens een plekje zoeken met zon voor het ontbijt. Het was zondag en vandaag moesten we alweer naar huis. Maar eerst nog even een fietstocht door het bos en over de heide. We hadden gelukkig nog wel zomerkleding meegenomen. Met 20 graden + fietste we over de prachtige Ermelosche Heide, een natuurreservaat naar een historisch herkenningspunt: Romeins Marskamp. Het was echt warm en dat bleek ook wel toen we later met de caravan wegreden. De temperatuurmeter in mijn auto gaf aan dat het 30 graden was.

Ontbijten op camping De Paalberg, Ermelo

Bij terugkomst werden de taken verdeeld en reden we kort daarna weer naar huis. Camping / recreatiepark De Paalberg was ons naar 15 jaar zo goed bevallen dat we besloten in de herfstvakantie weer terug te komen.

NIEUW: HUUR EEN LUXE GLAMPING TENT of een bungalow / chalet op recreatiepark De Paalberg

WIL JE OOK KAMPEREN OP DE VELUWE? BEKIJK HET GROOTSTE AANBOD ANWB CAMPING!