Home Reisverslag Nederland Reisverslag kamperen op camping De Krakeling, Zeist Vaderdag juni 2020

Reisverslag kamperen op camping De Krakeling, Zeist Vaderdag juni 2020

door GewoonKamperen

Kampeerblog minivakantie op Allurepark De Krakeling **** in Zeist

Een paar dagen voor Vaderdag werd ik verrast door mijn zoon en vrouw. Ze hadden als verrassing een camping geboekt om daar Vaderdag te vieren. We gingen dit keer naar Allurepark / camping De Krakeling in Zeist. Vanaf de stalling in Pijnacker was het gelukkig niet ver rijden. Met de ANWB Kampeerkaart CKE kregen we korting op deze camping omdat het nog laagseizoen was. Mooi meegenomen.

Caravanstalling Droppert, Pijnacker

Op vrijdagmiddag 19 juni 2020 reden we rond half zes naar de caravanstalling Droppert. We hadden besloten geen fietsen mee te nemen. We hadden geen zin om eerst vanuit de stalling weer terug naar huis te rijden.

Kampeertip! Voorkom dat je dingen / zaken vergeet mee te nemen naar de camping! Mail / app jezelf of partner direct als iets te binnen schiet! Voordat wij weggaan check ik altijd nog even deze mails / apps. Kunnen grote en kleine dingen zijn. (kussens, campingstoel, gasfles) Ik maak ook altijd een meeneemlijstje in mijn agenda en check deze een dag voor vertrek!

Op de navigatie stond 45 minuten. Stukje A12 en A28. Dat was prima te doen. Ondanks dat het vrijdagavond was konden we goed doorrijden naar onze camping in de prachtige omgeving van Zeist.

Rond half zeven reden we de camping op. De receptie was dicht. Mijn vrouw had een telefoonnummer gekregen. Binnen een paar minuten kwamen er twee dames aangelopen. We kregen een pasje van de slagboom en een boekje met camping informatie, een plattegrond en leuke uit tips. We stonden op Bosveld 2 plaats nummer 30 in de hoek van het veld. Naar mijn mening was het veld waar wij stonden wel het mooiste gedeelte van de camping. Midden tussen de bomen en met wat meer ruimte en rust aan de rand van de camping.

Bosveld 2 camping De Krakeling, Zeist
Bosveld 2 op camping De Krakeling in Zeist

Het was half bewolkt en 20 graden. We stonden met onze caravan gewoon aan de rand van het Utrechts landschap, onderdeel van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Nu eerst even alles uitpakken. Gasflessen uit de auto halen, campingstoelen en campingtafel uit de caravan halen, kleding in de caravan leggen, water halen voor toilet en even relaxen.

relaxen op camping De Krakeling in Zeist

Het was vrijdagavond rond half acht en we hadden geen zin meer om te koken. We hadden al op het internet gezien dat de camping een snackhoek had. We moesten ook onze ”patat / friet eten op de eerste avond traditie’ natuurlijk in ere houden.

snackhoek, camping De Krakeling, Zeist

Na het eten maakte we nog een korte wandeling (3 km) rondom een graasveld voor schapen en geiten. Was een tip van onze buurman op de camping. Het was heerlijk stil op wat geblaat na. Vanuit ons bed in de caravan konden we ‘s avonds via het dakraam de bomen zien. Heel rustgevend en ook fijn wakker worden.

wandelen over Utrechts heuvelrug

Camping Allurepark De Krakeling, Zeist ****

Camping Allurepark De Krakeling is een vier sterren familie vakantiepark / camping. Zij ligt in het bosrijke gebied van de Utrechtse Heuvelrug. Het is een echte familiecamping. Op het voorste gedeelte van de camping staan veel seizoen kampeerders (jaarplaatshouders). De meeste van deze kampeerders hebben hun staanplaats ingericht met hekjes, bloemen, extra tentjes en parasols. De sfeer is gemoedelijk.

tafeltennis op camping De Krakeling in Zeist

Op de camping heb je speciaal voor de kinderen een speelveld / voetbalveld, speeltuin en een kleinschalige kinderboerderij met verschillende dieren zoals geiten, kippen, ganzen en een alpaca. Zin om over de camping te racen met je campingvrienden? Men verhuurt verschillende soorten skelters geschikt voor jonge en oudere kinderen of ga lekker tafeltennissen bij het restaurant.

Kinderboerderij op camping De Krakeling in Zeist
Goedkope kampeerartikelen

Zaterdag 20 juni 2020

De volgende morgen waren we redelijk vroeg op, het was nog wel fris. Na een ontbijt in de caravan met verse broodjes uit ons oventje moest er gevist worden.

broodjes bakken met mini oven van Tristar op de camping De Krakeling in Zeist

Vissen en fikkie stoken op de camping

Vissen op camping De Krakeling in Zeist

Op de camping hadden ze een kleine visvijver (vennetje) en een zwemvijvertje. Gelukkig hadden we nog hengel en haakjes in de caravan liggen. Met wat oud brood gingen we een poging wagen. Tot onze grote verbazing ging de dobber binnen enkele seconden meteen naar beneden en had onze zoon binnen een 1 min beet. Papa mocht natuurlijk de vis van de haak halen. Vorige keer stonken mijn handen zo erg dat ik dit keer handschoenen had aangedaan. Het was wel goed zo! Het vijvertje zat vol met vis. Uiteindelijk heeft onze zoon drie redelijk grote vissen gevangen.

Tijdens het vissen zag onze zoon drie jongens vuurtje stoken. Ze hadden hiervoor een speciale kampvuurplaats op de camping. Wachten tot de schemer was geen optie. Papa mocht meteen het bos in. Samen gingen we op zoek naar ‘droge houtjes’ voor ons kampvuur. Mama had in de tussentijd lucifers gehaald. Fikkie stoken, zelfs overdag is dat leuk.

vuurtje stoken op camping De Krakeling in Zeist

Sanitair op de camping weer open

Inmiddels was het sanitair al weer geopend. Vanaf onze plaats op het Bosveld was het wel even lopen. (een extra sanitair gebouw voor de Bosvelden zou een goede optie zijn!) Bij de ingang moest je je handen reinigen en met badeendjes aangegeven of een douche wel of niet bezet was. Of dit systeem werkte weet ik niet. Kinderen wilde graag een eendje vasthouden en meenemen. Mijn vrouw was nog wat terughoudend en semi zelfvoorzienend. Met een toilet in de caravan en een buitendouche kom je een heel eind. Zelf heb ik wel van het toilet en de douche gebruik gemaakt. Het zag er allemaal netjes uit. Is een momentopname maar toch! Als je rond een uur of vier gaat douchen is er geen kip! Geen mensen, snel schakelen en weer weg! Het is even anders dan normaal.

Coronamaatregel sanitair camping De Krakeling, Zeist
ANWB Camping – Zoek en boek meer dan 9000 campings in 27 landen

Op 5 minuten rijden van de camping lag de Pyramide van Austerlitz. Ik was daar vorige eeuw met mijn ouders geweest en nu gingen met onze zoon op stap. Het monument was in verband met het Coronavirus jammer genoeg gesloten. We hebben toen maar een rondje rond het monument gemaakt en beneden bij de parkeerplaats een ijsje gehaald. Na een stop bij een supermarkt in Zeist gingen we terug naar de camping.

Austerlitz pyramide

Kamperen is bij ons ook gezellig BBQ-en bij de caravan als het weer het toe laat. Relaxt buiten eten. Blijkbaar waren we niet de enige die dit plan hadden bedacht. Onze buren waren al begonnen. Snel toch maar even alle ramen van de caravan sluiten.

Als grand dessert had mijn vrouw allerlei lekkere, zoete dingen op tafel gezet. Probeer dan maar eens een keuze te maken….I want it all!

zoet dessert op de camping

Boeken en tijdschriften lezen op de camping

Waar wordt meer gelezen dan op de camping. Mensen komen helemaal tot rust en hebben eindelijk even tijd. Ik moet u eerlijk bekennen dat ik op de camping ook de rust vind om te lezen. Tegenwoordig leest bijna iedereen het nieuws op een tablet. Zelf vind ik het leuk om op de camping zo nu en dan ‘ouderwets’ een krant te kopen en deze uit te spitten.

lezen op de camping, Kampeer en caravan kampioen, America magazine, ASCI Freelife

Elke keer als we weer naar camping gaan verzamelen we tijdschriften en boeken die we graag willen lezen. Onze caravan hoeft geen bibliotheek te worden maar ongelezen KCK’s, Amerika, ACSI FreeLife of De Smaak van Italië tijdschriften of boeken blijven gewoon even liggen. We zorgen ervoor dat we altijd een voorraad in de caravan hebben liggen.

Kampeertip! Als groot (Bloemenrivièra / Ligurië / Italië fan vind ik het heerlijk om boeken over Italië te lezen. (Mijn vakantie website: www.italiaansebloemenriviera.nl) Even wegdromen op de camping. Tegenwoordig bestel ik soms via BOL.COM een leuk boek over bijvoorbeeld Italië. Nieuw of tweedehands. Je kan natuurlijk ook naar de bibliotheek gaan of een andere optie is de kringloopwinkel. Daar koop je voor een klein bedrag ook leuke boeken als je geluk hebt. Bij sommige AH’s kan je ook boeken gratis lenen.

BoekenBoeken

Kampeertip! Op diverse campings heb je vaak bij de receptie een plek waar kampeerders hun gelezen boeken en tijdschriften inleveren of ruilen. Een goedkope en leuke manier om meerdere kampeerders te laten meegenieten. Zij van jouw gelezen boeken en jij van andere boeken die daar liggen.

Zondag 21 juni 2020

Vandaag was het Vaderdag, de temperatuur was ’s ochtends vroeg al aangenaam. Er werden eieren gebakken en broodjes afgebakken in ons mini oventje. Prima start van de dag.

eieren bakken op camping De Krakeling in Zeist

Ik had op vrijdagavond al twee cadeaus gekregen waaronder een mooie lamp met onze foto op de Brooklyn bridge in NY. Dit cadeau wilde ze niet mee te nemen naar de camping. Vandaag om 11.00 uur kwamen mijn ouders gezellig langs.

Ik had mijn ouders het adres van de camping gegeven. Wij liepen naar de ingang van de camping om ze te verwelkomen. Het was wel een hele wandeling voor mijn ouders van de parkeerplaats naar onze plek. Ik wil de ze graag met de auto willen halen maar ze hadden de slagboom dichtgedaan.

Uit de zon en lekker in de schaduw hadden we twee tafels naast elkaar gezet. Gelukkig hadden we al eerder een houten tafel van de camping kunnen lenen. Zo konden we op 1,5 meter van elkaar zitten. Mijn vrouw had al een en ander voorbereid toen mijn zoon en ik mijn ouders gingen halen.

Speciaal voor Vaderdag kreeg ik van pap een speciaal boek: Oorlogsdagboek van de kapelaans te Castricum. Eén van de kapelaans in dit boek is namelijk kapelaan F. Holthuizen. (familie / Heeroom). (Tweede van links op de foto)

Oorlogsdagboek van de kapelaans te Castricum

Veel kampeerders draaien mee met de zon, nu moesten we steeds de schaduw zoeken. Uit de caravan werd een parasol gehaald. Pap zat zo relaxt in onze campingstoel dat hij helemaal tot rust kwam en snel al zat te dommelen. Hij vond het helemaal leuk.

Omdat het vandaag een speciale dag was hoefde ik de BBQ niet aan te raken. Wat een luxe. Het werd allemaal geregeld. Een gezellige middag barbecue.

Halverwege de middag bracht ik samen met mijn zoon mijn ouders weer terug naar het begin naar de camping. De koek was op en ze moesten nog ruim een uur rijden. In de tussentijd had mijn vrouw al wat spullen opgeruimd.

Op de dag dat we vertrekken, soms al een dag eerder, beginnen we ’s ochtends al met het opruimen van de caravan. Ik zet de auto bij de caravan en iedere keer verdwijnt er iets in de auto. Kleding, topper, campingstoel. We willen dat de caravan schoon is en er netjes uitziet als we hem naar de stalling brengen. Relaxt opruimen anders stap je ook gestrest in je auto.

Heel belangrijk is de laatste check. Is de schotelantenne ingeklapt, is het dakluik echt goed gesloten en zijn alle ramen goed dicht, is de mover van de banden, is de handrem omlaag,  doet de verlichting van de caravan het correct en kan ik iets zien door de caravanspiegels. Daarvoor moet je echt de caravan recht achter de auto zetten.

Al 50 jaar alles voor de buitenmens. Voor 17:00 besteld = zelfde dag verstuurd!

Rond een uur of vijf reden we de camping af. Onderweg was het druk bij Utrecht. Vaderdag verkeer en wegwerkzaamheden. We moesten vlak voor Utrecht terug van drie banen naar één baan en omrijden. Ik weet niet wat het is maar sommige mensen willen caravans er niet tussen laten maar wel zelf tot het laatste stukje doorrijden en er zelf tussen schieten.

Toen we thuiskwamen wilde we alles snel uitpakken en opruimen. Wasje draaien, niet gedragen kleding terugleggen. Morgen begon het ‘gewone’ leven weer! Niet dus! We konden onze huissleutels niet meer vinden! We hadden wel een vermoeden. Ergens in de caravan. Gelukkig had onze buurman nog reservesleutels en was hij thuis. Eerst toch maar even alles in huis gezet en wasmachine vast aangezet. Daarna zijn we teruggereden naar de stalling en hadden we de sleutels zo gevonden.

Tip! Zorg dat je sleutels op één vaste plek in de auto of caravan liggen!

Kamperen op de Veluwe (Veluwe campings, Nederland)

Wil je ook kamperen op de prachtige Veluwe? Klik HIER voor het grootste aanbod ANWB campings op de Veluwe in mooi Nederland!

Ben je op zoek naar een kleine camping op de Veluwe? Klik dan HIER!

Ben je op zoek naar een middelgrote camping op de Veluwe? Klik dan HIER!

Ben je op zoek naar een grote camping op de Veluwe? Klik dan HIER!